SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska zaczyna akcję „#StopMowieNienawiści” i szykuje nowy system moderacji komentarzy (wideo)

Wirtualna Polska rozpoczęła kampanię społeczną „#StopMowieNienawiści”, opartą na spocie, w którym hejterskie wypowiedzi czytają kilkuletnie dzieci. Wydawca podkreśla, że przygotowuje system moderacji komentarzy w swoich serwisach oparty na sztucznej inteligencji.

W spocie dzieci odczytują szeroko komentowane wypowiedzi polityków i innych znanych osób z ostatnich lat, które krytykowano za szerzenie nienawiści. Wirtualna Polska zaznacza, że podczas nagrywania materiału wszystkie dzieci były pod opieką psychologa.

- W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań - komentuje Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

 

Akcja rusza 6 września i potrwa kilka tygodni. Spot będzie emitowany w kinach Helios, Multikino i Cinema City oraz internecie. Natomiast w serwisach Wirtualnej Polski będzie pojawiał się przy każdej informacji dotyczącej polityki i mowy nienawiści. Ponadto hasło „#StopMowieNienawiści” będzie automatycznie wpisane w pole komentarzy oraz opublikowany zostanie cykl artykułów na temat mowy nienawiści.

Kampanię we własnym zakresie przygotował zespół Wirtualnej Polski.

WP szykuje nowy system moderacji wpisów

Jednocześnie Wirtualna Polska zaczęła prace nad własnym systemem moderacji wpisów opartym na sztucznej inteligencji. Jego wdrożenie planowane jest na 2020 rok.

- WP to przestrzeń do swobodnej wypowiedzi dla każdego. Nie chcemy po prostu wyłączać możliwości komentowania, co czasami ma miejsce przy najtragiczniejszych informacjach np. o śmierci - zaznacza Tomasz Machała. - W sierpniu nasi moderatorzy usunęli 40 proc. zamieszczonych komentarzy, to te, które nawoływały do nienawiści, szkalowały inne osoby lub naruszały prawo. Kampania to również zapowiedź naszych własnych działań w tym zakresie - dodaje.

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska zanotowały 20,86 mln realnych użytkowników, a sam portal WP.pl miał 15,98 mln użytkowników i 1,87 mld odsłon.

W minionym półroczu Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 34,2 proc. do 335,51 mln zł i zysku EBITDA o 22,6 proc. do 89,59 mln zł oraz spadek zysku netto z 27,73 do 22,84 mln zł. Firma zdecydowaną większość działalności prowadzi w internecie - zanotowała tam 325,88 mln zł przychodów (po wzroście o 34 proc. w skali roku) i 92,67 mln zł zysku EBITDA. Natomiast Telewizja WP miała 9,63 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,08 mln zł straty EBITDA, wobec 6,92 mln zł wpływów i 4,46 mln zł straty rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska zaczyna akcję „#StopMowieNienawiści” i szykuje nowy system moderacji komentarzy (wideo)

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hasztag
Dobre, choć pomysł już trochę odgrzewany. Plus za to, że zespół sam przygotował kampanię. Pokolenie 500+ powinno być edukowane, jak nie szerzyć mowy nienawiści w sieci.
29 22
odpowiedź
User
Wojtek
Martwią się, że dzieci słyszą to, czy tamto, bo mamusia musi sobie pooglądać telewizję. Jak sądy przyklepują 60 000 rozwodów co roku, to się nikt nad dziećmi nie rozczula.

35 9
odpowiedź
User
ped
Czy termin "mowa nienawiści" już został zdefiniowany?
45 9
odpowiedź