Tylko liderujące "Bravo" zyskuje, "Dziewczyna" o 40 proc. w dół
Dwutygodnik "Bravo" pozostał w marcu br. liderem sprzedaży wśród pism młodzieżowych, umacniając jeszcze swoją pozycję. Pozostałe magazyny straciły, a największy spadek dotknął zajmującej ostatnią pozycję "Dziewczyny".
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w marcu br. wyniosła 191 472 egz. i była o 5,4 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik "Fun Club" (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 85 792 egz., który zanotował spadek o 22,9 proc.
Na podium uplasował się jeszcze jeden tytuł Bauera - dwutygodnik "Bravo Girl". Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. zmalała jednak jeszcze bardziej, bo o 28,9 proc. i wyniosła 69 119 egz. Ze wzgędu na coraz gorsze wyniki magazynu wydawnictwo zdecydowało, że od numeru kwietniowego tytuł ten stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat).
Najwięcej w rankingu straciła wydawana przez Ringier Axel Springer Polska "Dziewczyna", plasująca się na pozycji siódmej, ostatniej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 40,6 proc. i wyniósł 43 675 egz. Sporo (34,9 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Popcorn” (jego wynik to 57 110 egz.).
Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji od kwietnia br. (dowiedz się więcej). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl | marzec | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 191 472 | 181 579 |
Fun Club | 85 792 | 111 294 |
Bravo Girl | 69 119 | 97 185 |
Twist | 68 757 | 75 035 |
Popcorn | 57 110 | 87 781 |
13 Magazyn Nastolatki | 54 501 | 60 488 |
Dziewczyna | 43 675 | 73 489 |
Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że wzrost (o 7,5 proc.) zanotował jedynie “Fun Club”, a największy spadek (o 35,4 proc.) dotknął miesięcznika “Twist” (Wydawnictwo Bauer).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | marzec | luty |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 191 472 | 216 799 |
Fun Club | 85 792 | 79 824 |
Bravo Girl | 69 119 | 74 835 |
Twist | 68 757 | 106 367 |
Popcorn | 57 110 | 81 871 |
13 Magazyn Nastolatki | 54 501 | 56 889 |
Dziewczyna | 43 675 | 46 341 |
“Bravo” i “Bravo Girl” to dwutygodniki. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.
Dołącz do dyskusji: Tylko liderujące "Bravo" zyskuje, "Dziewczyna" o 40 proc. w dół