SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko liderujące "Bravo" zyskuje, "Dziewczyna" o 40 proc. w dół

Dwutygodnik "Bravo" pozostał w marcu br. liderem sprzedaży wśród pism młodzieżowych, umacniając jeszcze swoją pozycję. Pozostałe magazyny straciły, a największy spadek dotknął zajmującej ostatnią pozycję "Dziewczyny".

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w marcu br. wyniosła 191 472 egz. i była o 5,4 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik "Fun Club" (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 85 792 egz., który zanotował spadek o 22,9 proc.

Na podium uplasował się jeszcze jeden tytuł Bauera - dwutygodnik "Bravo Girl". Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. zmalała jednak jeszcze bardziej, bo o 28,9 proc. i wyniosła 69 119 egz. Ze wzgędu na coraz gorsze wyniki magazynu wydawnictwo zdecydowało, że od numeru kwietniowego tytuł ten stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu straciła wydawana przez Ringier Axel Springer Polska "Dziewczyna", plasująca się na pozycji siódmej, ostatniej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 40,6 proc. i wyniósł 43 675 egz. Sporo (34,9 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Popcorn” (jego wynik to 57 110 egz.).

Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji od kwietnia br. (dowiedz się więcej). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (więcej na ten temat). 

Wirtualnemedia.plmarzec
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Bravo191 472181 579
Fun Club85 792111 294
Bravo Girl69 11997 185
Twist68 75775 035
Popcorn57 11087 781
13 Magazyn Nastolatki54 50160 488
Dziewczyna43 67573 489


Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że wzrost (o 7,5 proc.) zanotował jedynie “Fun Club”, a największy spadek (o 35,4 proc.) dotknął miesięcznika “Twist” (Wydawnictwo Bauer). 

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPmarzecluty
TytułSprzedaż ogółem
Bravo191 472216 799
Fun Club85 79279 824
Bravo Girl69 11974 835
Twist68 757106 367
Popcorn57 11081 871
13 Magazyn Nastolatki54 50156 889
Dziewczyna43 67546 341


“Bravo” i “Bravo Girl” to dwutygodniki. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.

Dołącz do dyskusji: Tylko liderujące "Bravo" zyskuje, "Dziewczyna" o 40 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl