„Twój Styl” najpopularniejszym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników
W okresie od czerwca do listopada 2013 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 11,65 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,13 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,20 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,55 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,72 proc. respondentów (spadek o 0,44 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,08 proc., czyli o 0,42 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.
Miesięczniki | czerwiec 2013 : listopad 2013 | czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,65% | 11,13% |
Claudia | 9,20% | 8,65% |
Cztery Kąty | 7,72% | 8,16% |
Focus | 7,08% | 7,50% |
Poradnik Domowy | 6,96% | 7,03% |
Murator | 6,78% | 7,09% |
Kobieta i Życie | 6,48% | 6,77% |
Dobre Rady | 6,40% | 5,97% |
Przyślij Przepis! | 6,26% | 5,56% |
Mój Piękny Ogród | 6,20% | 5,22% |
Świat Kobiety | 6,06% | 5,48% |
Przepisy Czytelników | 6,04% | 5,50% |
Komputer Świat | 5,54% | 5,28% |
Olivia | 5,29% | 5,31% |
National Geographic | 5,26% | 4,77% |
Avanti | 5,13% | 4,64% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,12% | 4,58% |
Świat Wiedzy | 5,05% | 4,04% |
Glamour | 4,82% | 3,80% |
Działkowiec | 3,79% | 4,29% |
Świat Zdrowia | 3,59% | 2,95% |
Pani | 3,57% | 3,59% |
Skarb | 3,09% | - |
Moje Mieszkanie | 2,96% | 2,61% |
Mamo To Ja | 2,92% | 3,87% |
CD Action | 2,89% | 2,91% |
Dom & Wnętrze | 2,76% | 2,55% |
Moje Gotowanie | 2,71% | 2,19% |
Cosmopolitan | 2,68% | 2,60% |
Auto Motor i Sport | 2,60% | 2,21% |
Focus Historia | 2,56% | 2,10% |
CKM | 2,56% | 2,98% |
Joy | 2,52% | 2,84% |
Elle | 2,45% | 2,21% |
M jak mieszkanie | 2,42% | 1,86% |
Przepis na Zdrowie | 2,40% | 1,90% |
TopGear | 2,34% | 1,71% |
Uroda | 2,25% | 2,00% |
PC Format | 2,21% | 2,48% |
Auto Świat Poradnik | 2,15% | 1,91% |
Zwierciadło | 2,02% | 2,41% |
Ładny Dom | 1,97% | 1,58% |
Moda na Zdrowie | 1,94% | 1,90% |
Świat Motocykli | 1,91% | 1,75% |
Playboy | 1,90% | 1,85% |
Dobre Wnętrze | 1,83% | 1,72% |
Zdrowie | 1,76% | 1,71% |
Kuchnia | 1,74% | 1,48% |
Men's Health | 1,70% | 1,61% |
PC World | 1,61% | 1,72% |
National. Geographic. Traveler | 1,61% | 1,46% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,55% | 1,03% |
Przepis na Ogród | 1,50% | 1,20% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,50% | 1,44% |
Logo | 1,49% | 1,86% |
Dziecko | 1,46% | 1,73% |
Twoje Dziecko | 1,33% | 1,80% |
Forbes | 1,29% | 1,11% |
Burda | 1,26% | 1,16% |
InStyle | 1,18% | 1,06% |
Wróżka | 1,15% | 1,25% |
Chip | 1,11% | 1,46% |
Bravo Girl | 1,03% | 1,23% |
Twój Maluszek | 0,97% | 1,25% |
Vita | 0,96% | 0,94% |
M jak Mama | 0,90% | 1,20% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,86% | - |
Shape | 0,82% | 0,73% |
Podróże | 0,81% | 0,74% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) | 0,73% | 0,62% |
Harper's Bazaar | 0,72% | - |
Voyage | 0,71% | 0,60% |
Weranda | 0,67% | 0,71% |
Architektura-Murator | 0,65% | 0,52% |
Twist | 0,60% | 0,81% |
Sukces | 0,51% | 0,70% |
Żagle | 0,43% | 0,49% |
Fun Club | 0,42% | 0,46% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od czerwca do listopada 2013 roku ich czytanie zadeklarowało 2,72 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki | czerwiec 2013 : listopad 2013 | czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Wysokie Obcasy Extra | 2,72% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,30% | 2,11% |
Auto Świat 4x4 | 1,99% | 1,66% |
Sól i Pieprz | 0,86% | 0,90% |
Elle Decoration | 0,62% | 0,48% |
Weranda Country | 0,38% | 0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2012 roku do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków i w okresie od czerwca 2013 roku do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 480 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W czerwcu 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od czerwca do września 2012 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najpopularniejszym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników