TVN Media: najwyższe rabaty i najniższe koszty dla marketerów z budżetami ponad 10 mln zł
Biuro reklamy TVN Media zaprezentowało styczniowe cenniki reprezentowanych przez siebie kanałów i szczegóły nowych zasad współpracy z kontrahentami. Największe rabaty i najniższe koszty zakupu otrzymają marketerzy, którzy wydadzą na reklamy w tych kanałach kilkanaście milionów złotych.
Wprowadzenie jasnej polityki handlowej oraz ujednolicenie oferty, m.in. w zakresie kosztów i rabatów, zapowiedział w zeszłym tygodniu Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media. - Kryzys ekonomiczny w istotny sposób zdeformował obowiązujące kiedyś praktyki, dziś obserwujemy wiele przykładów złych działań podejmowanych przez każdą ze stron. W nadchodzącym roku chcemy w zdecydowany sposób wyeliminować je z obszarów, za które jesteśmy odpowiedzialni - zadeklarował Tyborowicz.
Przypomnijmy, że ostatnio mocno poszerzyła się oferta TVN Media. Biuro przejmuje sprzedaż od początku przyszłego roku reklam w kanałach SPT Networks CE (więcej na ten temat), FOX International Channels Poland (więcej o tym) i Discovery Networks (zobacz szczegóły). Dołączają one do obecnych już wcześniej w ofercie TVN Media stacji Grupy TVN, 4fun Media, Canal+ Cyfrowego, Telewizji Puls, Viacom International Media Networks i The Walt Disney Company.
>>> TVN Media ma już 40 proc. rynku telewizyjnego, Atmedia spadają poniżej 3 proc.
Wraz z zaprezentowaniem styczniowych cenników obsługiwanych przez siebie kanałów, TVN Media podało szczegóły nowych zasad współpracy z kontrahentami. Warunki handlowe ustalane będą na podstawie kilku parametrów: wysokości deklarowanych wydatków, sposobu zakupu, dystrybucji wydatków, poziomu zaangażowania i historii współpracy.
Przy czym same koszty zależą od wysokości wydatków netto w danym okresie rozliczeniowym. Każdej wydanej sumie odpowiada określony zakres rabatów (dla sprzedaży cennikowej i dla pakietów emisji spotów) oraz kosztów CPP, czyli kosztów pozyskania jednego punktu ratingowego (dla sprzedaży pakietowej).
Przykładowo marketer wydający na reklamy w TVN poniżej miliona złotych otrzyma do 19 proc. rabatu i zapłaci za CPP od 2,4 do 3,1 tys. zł, natomiast ten z budżetem wynoszącym od 10-12 mln zł - dostanie 39-42 proc. rabatu i 1,72-1,82 tys. zł za CPP.
W przypadku oferty Premium TV kontrahentom z większymi budżetami będą oferowane niższe (podzielone o odpowiedni indeks) koszty poszczególnych pakietów i punktów GRP w kanałach.
Marketerom, których budżety netto przekroczą 15 mln zł, nie zaoferowano konkretnych stawek, tylko proponowane będą indywidualne negocjacje. Z kolei przy zakupie kampanii w kanałach dziecięcych obowiązuje osobna struktura kosztów.
Dołącz do dyskusji: TVN Media: najwyższe rabaty i najniższe koszty dla marketerów z budżetami ponad 10 mln zł