TVN i TVP więcej z reklam, mocno w górę Polo TV i TVN 7 (TOP 10)
W maju br. wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły TVN, TVP1 i TVP2, a niewielki spadek zanotował Polsat. Natomiast TVN 7 zarobił prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, a w czołówce zestawienia po raz pierwszy znalazło się Polo TV.
Według danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl w maju br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji) wyniosły 1,77 mld zł. To o 14,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na pierwsze miejsce wśród stacji awansował TVN, który zarobił z reklam o 7,7 proc. więcej niż w maju ub.r. Wyprzedzony został Polsat, którego wpływy reklamowe zmalały o 1,7 proc. Wzrosty zanotowały natomiast dwa główne kanały Telewizji Polskiej. TVP 1 zarobiła o 3,7 proc., a TVP 2 o 18 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> „Nasze matki, nasi ojcowie” hitem tygodnia, TVN 7 i TVP Seriale z kolejnym rekordem
Pozostałe kanały z czołowej dziesiątki zestawienia też zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Przychody Disney Channel wzrosły o 20,3 proc., TVN 24 - o 35,8 proc., AXN - o 22 proc., a TV 4 - o 9,6 proc.
Jednak największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVN 7 i Polo TVN. Ten pierwszy kanał zarobił o 97,7 proc. więcej niż w maju ub.r.. Natomiast Polo TVN przed rokiem nie było jeszcze objęte monitoringiem Kantar Media, a w kwietniu br. nie znalazło się w czołowej dziesiątce rankingu, co oznacza, że zarobiło z reklam mniej niż 28 mln zł.
Polo TV dzięki obecności na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej notuje coraz większą oglądalność i jest obecnie liderem wśród kanałów muzycznych (zobacz szczegóły).
Według Starlinka w całym I kwartale br. faktyczne wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 774,2 mln zł, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | V.2013 | V.2012 |
TVN | 395 477 045 zł | 367 149 563 zł |
Polsat | 375 681 225 zł | 382 247 170 zł |
TVP 1 | 180 826 510 zł | 174 409 698 zł |
TVP 2 | 145 694 113 zł | 123 405 599 zł |
Disney Channel | 47 765 430 zł | 39 698 075 zł |
TVN 24 | 46 916 729 zł | 34 541 681 zł |
AXN | 43 974 770 zł | 36 024 235 zł |
Polo TV | 43 339 245 zł | - |
TV 4 | 37 581 781 zł | 34 272 679 zł |
TVN 7 | 33 885 125 zł | 17 137 785 zł |
monitorowane stacje razem | 1 770 865 792 zł | 1 550 661 966 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN i TVP więcej z reklam, mocno w górę Polo TV i TVN 7 (TOP 10)
Myślę że we wrześniu pęknie 400 milionów za miesiąc.