Polsat Media sprzedaje czas reklamowy TV Republiki w dwóch pakietach
Polsat Media oferuje reklamodawcom czas reklamowy w TV Republika, której jest brokerem w dwóch pakietach kanałów tematycznych. Z miesięcznego budżetu klienta do stacji może trafić 0,5 proc. lub 1,5 proc. wydatków - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl.
Biuro reklamy Polsat Media jest brokerem reklamowym TV Republika od 2014 roku.
W aktualnej ofercie stacja ta jest włączona do 2 najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy 85 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp.
Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący 41 kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport.
W Pakiecie Ogólnym zakładany proc. budżetu klienta w TV Republika w obrębie miesiąca wynosi 0,5 proc., zaś w Pakiecie Męskim - 1,5 proc. Ale tylko teoretycznie. Z naszych ustaleń wynika, że to tylko zakładane udziały, a rzeczywistość czyli widownia w ramach każdego miesiąca i zamówienia mniej lub bardziej je weryfikują. Jeżeli widownia TV Republika rośnie to automatycznie też jej udział w pakietach jest wyższy.
Warto też dodać, że w ofercie znajduje się zapis o tym, że “Polsat Media przysługuje prawo modyfikacji procentowego udziału poszczególnych Programów Telewizyjnych w składzie grupy objętej danym Zleceniem wielokanałowym”.
Oznacza to, że w dowolnym momencie broker może zwiększyć ten udział w danym kanale, także już w trakcie realizacji zlecenia i po zawarciu umowy, co może poskutkować np. emisją większej niż planowano wstępnie liczby reklam w danej stacji np. kosztem innego kanału.
Czytaj też: oglądalność Tv Republika rośnie
Dużo droższe reklamy w TV Republika
Stawki za czas reklamowy w Telewizji Republika podwyższono kilka dni temu nawet 22-krotnie, przy programie informacyjnym „Dzisiaj” 30 sekund kosztuje maksymalnie 12 tys. zł. Stacja wielokrotnie wyższą oglądalność osiąga od trzech tygodni.
W poprzedniej wersji cennika reklamowego Telewizji Republika, dostępnego w serwisie Polsat Media, stawka za 30-sekundowy spot w każdym paśmie wynosiła 550 zł (netto, bez rabatów). Teraz dostępna jest już zaktualizowana oferta. Najwięcej kosztują reklamy przy programie informacyjnym „Dzisiaj”: 11,7-12 tys. zł za emisję we wtorek, 11,1-11,4 tys. zł w czwartek, 10,8 tys. zł w poniedziałek, a 10,5 tys. zł w środę. Dużo mniej trzeba zapłacić za spot w sobotę czy niedzielę - stawki zaczynają się od 4,8 tys. zł.
Czytaj też: Miłosz Kłeczek przechodzi do Telewizji Republika
Emisja spotu w paśmie „Republika po południu” lub „Wolne głosy” po godz. 17 to wydatek nawet 9,3-9,6 tys. zł, przy „Dziennikarskim pokerze” po godz. 18 - 8,7 tys. zł, a przy „Przeglądzie prasy niemieckiej” tuż przed godz. 20 - też 8,7 tys. zł. Reklama przy porannym programie „Michał Rachoń. #Jedziemy” kosztuje maksymalnie 3,9 tys. zł, a przy wieczornym cyklu Jacka Sobali „Mówi się…” - do 6,6 tys. zł.
Czytaj też: Reklamodawcy bojkotują TV Republika. Sakiewicz: to nagonka, nie spodziewam się istotnych strat
Od wyłączenia 20 grudnia poprzedniej wersji TVP Info i "Wiadomości" TVP, TV Republika osiąga rekordową oglądalność w swojej historii, stała się kanałem newsowym numer dwa, wyprzedzając m.in. Polsat News. Od 1 do 7 stycznia średnia widownia minutowa stacji sięgnęła 187 643 osób (wobec nieco ponad 5 tys. w pierwszej połowie grudnia), a udział w rynku oglądalności - 3,46 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).
W górę poszybowały też wyniki kanału youtube’owego TV Republika, gdzie stację na żywo śledzi równocześnie nawet ponad 20 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: Polsat Media sprzedaje czas reklamowy TV Republiki w dwóch pakietach