Broker reklamowy Telewizji Trwam z 340 tys. zł straty, przychody 25 proc. w dół
Spółka Bonum, zajmująca się m.in. sprzedażą oferty reklamowej i produkcją treści dla Telewizji Trwam, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 24,9 proc. do 10,49 mln zł, a jej wynik netto zmalał z 12,5 tys. zł zysku do 340 tys. zł straty.
W sprawozdaniu finansowym Bonum nie podaje, ile wyniosły jej przychody od nadającej Telewizją Trwam Fundacji Lux Veritatis, a ile od innych kontrahentów.
Na stronie internetowej spółka promują się jako agencja zapewniająca „skuteczną reklamę w Telewizji Trwam”, dla której produkuje też programy telewizyjne. Wśród ostatnich projektów zrealizowanych dla stacji wyliczono programy „Z wędką nad wodę w Polskę i w Świat” i „Morał z tego taki…” oraz premierę filmu „Zerwany kłos”. Agencja organizowała też koncerty Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego (m.in. na 100-lecie niepodległości Polski) i konferencję „Niepodległość cyfrowa” w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej (odbyła się w marcu 2018 roku).
- Jesteśmy wolni od korporacyjnych zobowiązań i bazujemy wyłącznie na naszym wieloletnim doświadczeniu, wiedzy i zaufaniu, jakie zdobyliśmy wśród naszych Klientów. Proponujemy im optymalne rozwiązania adekwatne do posiadanego budżetu. Stawiamy na dbałość o detale i wszechstronną współpracę z podmiotami zainteresowanymi naszą ofertą - zapewnia agencja Bonum.
Na czele Bonum wieloletni współpracownik o. Rydzyka
Koszty operacyjne spółki zmalały słabiej od wpływów - o 18,3 proc. do 11,36 mln zł. Kwotowo najbardziej spadły koszty pracownicze: wydatki na wynagrodzenia zmniejszyły się z 7,31 do 5,75 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,44 do 1,24 mln zł.
Po wybuchu epidemii agencja skorzystała z umorzenia na trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS (oszczędziła dzięki temu 75,9 tys. zł) oraz na kilka miesięcy obniżyła wszystkim zatrudnionym wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc., uzyskując 450 tys. zł dopłato do pensji w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
W ub.r. firma zatrudniała średnio 121 pracowników (62 technicznych, 33 administracyjno-biurowych i 26 fizycznych). Rok wcześniej zatrudnienie wynosiło 143 pracowników, spadek wynika z okresowego zmniejszenia wymiaru pracy na potrzeby tarczy antykryzysowej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Prezesem i jedynym udziałowcem Bonum jest o. Jan Król, od wielu lat bliski współpracownik o. Tadeusza Rydzyka. Ojciec Król jest we władzach wielu podmiotów powiązanych z redemptorystą: jest członkiem zarządu Fundacji Lux Veritatis, prezesem Uzdrowiska Termy Toruńskie i Geotermii Toruń, wiceprezesem Polskich Sieci Cyfrowych (to operator sieci telekomunikacyjnej W Naszej Rodzinie) oraz członek rady nadzorczej Fundacji Nasza Przyszłość.
Nakłady spółki Bonum na usługi obce zmalały z 2,93 do 2,62 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1,27 mln zł do 975,3 tys. zł.
Rentowność poniżej zera
Pozostałe wpływy operacyjne Bonum poszły w górę z 15,8 do 533,9 tys. zł (głównie dzięki 525,8 tys. zł z dotacji).
Do agencji należy 33 proc. udziałów Polskich Sieci Cyfrowych, które w ub.r. osiągnęły 97,1 tys. zł zysku netto.
Wszystkie wskaźniki rentowności spółki Bonum z niewielkiego plusa zmalały mocno poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 54,6 tys. zł zysku do 870,6 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 70 tys. zł zysku do 340 tys. zł straty, a wynik netto - z 12,5 tys. zł zysku do 340 tys. zł straty.
Zeszłoroczna strata netto ma zostać pokryta z przyszłych zysków firmy. Jej kapitał własny zmalał w ciągu roku z 1,96 do 1,2 mln zł.
W ub.r. przychody Fundacji Lux Veritatis z darowizn wzrosły w ub.r. o 10,4 proc. do 33,92 mln zł, a z Telewizji Trwam zmalały o 14,4 proc. do 11,86 mln zł. Fundacja osiągnęła aż 18,62 mln zł zysku netto (to jej najlepszy wynik od 5 lat), głównie dzięki 22,2 mln zł wpływów z ugody sądowej.
Dołącz do dyskusji: Broker reklamowy Telewizji Trwam z 340 tys. zł straty, przychody 25 proc. w dół