SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami

W ub.r. Starcom MediaVest Group, OMD i ZenithOptimedia były czołowymi domami mediowymi pod względem wielkości obsługiwanych budżetów reklamowych. Wśród grup liderem była Omnicom Media Group, wyprzedzając Starcom MediaVest Group i Dentsu Aegis Network.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Starcom MediaVest Group w 2013 roku globalnie (na 62 największych rynkach reklamowych) obsługiwał budżety wynoszące 47,1 mld dolarów, o 18,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy firmy RECMA. Tym samym SMG został liderem rankingu czwarty rok z rzędu. Dom mediowy zajął też pierwsze miejsce w Ameryce Północnej oraz w zestawieniu obejmującym 14 największych rynków reklamowych (składających się na 81 proc. globalnych wydatków reklamowych).

Drugie miejsce zajął OMD (należący do Omnicom Media Group), który obsługiwał  budżety wynoszące 41,2 mld dolarów (wzrost o 10 proc. w skali roku), a trzecie - ZenithOptimedia (należący do Publicis Groupe) z budżetami w wysokości 36 mld dolarów (8 proc. w górę). Dalej znalazły się Mindshare (wchodzący w skład WPP) z 34,6 mld dolarów budżetów (11,5 proc. w górę) oraz Carat (należący do Dentsu Aegis Network) z 32 mld dolarów (wzrost o 19,3 proc.).

>>> Starcom MediaVest Group i OMD największymi domami mediowymi na świecie (TOP15 w 2012 r.)

Właśnie Carat osiągnął największy w skali roku wzrost wartości obsługiwanych budżetów (19,3 proc.), wyprzedzając Starcom MediaVest Group (18,3 proc.). Osiem domów mediowych zanotowało wzrosty wynoszące od 10 do 14 proc., a trzy - poniżej 10 proc.

Wśród grup komunikacyjnych liderem okazała się Omnicom Media Group (obejmująca OMD i PHD) z 54,4 mld dolarów budżetów (wzrost o 11 proc.). Drugie miejsca zajęła Starcom MediaVest Group, a trzecie Dentsu Aegis Network (Carat i Vizeum) z 42 mld dolarów budżetów (17 proc. w górę).

W Ameryce Północnej, gdzie wydatki reklamowe wyniosły w ub.r. 149,4 mld dolarów (z czego tylko 8,4 mld dolarów przypadło na Kanadę, a reszta na USA), największy udział w rynku miała Starcom MediaVest Group z obsługiwanymi budżetami wynoszącymi 27,8 mld dolarów (20 proc. wzrostu w skali roku). Na kolejnych pozycjach znalazły się ZenithOptimedia (16,2 mld dolarów, 9,6 proc. w górę) i OMD (15,4 mld dolarów, 9,5 proc. w górę).

Z kolei na 48 mniejszych rynkach reklamowych (składających się na 19 proc. globalnych wydatków) największy udział miał Mindshare (11,3 proc.), wyprzedzając MediaCom (10,4 proc.), Starcom (9,1 proc.), Carat (8,1 proc.), MEC (8,1 proc.), Universal McCann (6,1 proc.), ZenithOptimedia (5,2 proc.) i Havas (5 proc.).

Jeśli chodzi o wielkość zatrudnienia, liderem jest OMD z 11 385 pracowników. Kolejne miejsca zajęły Starcom MediaVest Group (9 162 pracowników) i Carat (8 267).

Raport RECMA obejmuje obroty domów mediowych z obsługiwanych budżetów mediowych i świadczenia usług wyspecjalizowanych w 62 krajach z całego świata.

Dołącz do dyskusji: Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś
to zupełnie na odwrót niż u nas w PL
odpowiedź