Omnicom Media Group: przychody 13 proc. w górę, zysk wzrósł o 6 mln zł
W ub.r. Omnicom Media Group zanotowała wzrost wpływów o 12,7 proc. do 510,09 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 16,09 do 22,69 mln zł.
Grupa kapitałowa Omnicom Media Group osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów krajowych z 444,48 do 478,02 mln zł i tych z zagranicy z 7,96 do 32,07 mln zł. W sprawozdaniu stwierdziła, że to efekt „pozyskania nowych klientów oraz zwiększenia budżetów reklamowych dotychczasowych klientów, które wracały w wielu przypadkach do poziomów sprzed pandemii COVID”.
Do grupy oprócz Omnicom Media Group należą agencje mediowe OmniConsole (dawniej easymedia) i Media Data Mind (dawniej PHD).
Wpływy od trzech głównych klientów spoza grupy kapitałowej stanowiły 36 proc. łącznych przychodów grupy Omnicom Media Group. W sprawozdaniu firmy przyznano, że „strata któregokolwiek z głównych klientów lub niekorzystna zmiana ich wiarygodności kredytowej wpłynie niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową Grupy”.
W ub.r. 7,32 mln zł wpływów grupy OMG pochodziło od spółek powiązanych z nią kapitałowo, w tym 2,33 mln zł od OMD Group, 1,71 mln zł od TBWA, a 1,44 mln zł od OMD Dusseldorf.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Omnicom Media Group zwiększyły się o 11,1 proc. do 481,79 mln zł, z czego wydatki na usługi obce (czyli głównie powierzchnie reklamowe na potrzeby kampanii realizowanych dla klientów) - z 405,25 do 451,75 mln zł.
W Omnicom Media Group ponad 200 pracowników
Natomiast koszty wynagrodzeń wzrosły z 22,55 do 23,32 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 3,88 do 4,23 mln zł. W firmie pracowało średnio 212 pracowników etatowych, o siedmiu mniej niż w 2020 roku.
Na poziomie operacyjnym zysk netto Omnicom Media Group poszedł w górę z 19,94 do 28,23 mln zł, a na poziomie netto - z 16,09 do 22,69 mln zł. W ujęciu jednostkowym spółka osiągnęła wzrost przychodów z 87,2 do 89,27 mln zł i zysku netto z 13,38 do 17,17 mln zł.
Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach 40,37 mln zł, wobec 64,63 mln zł rok wcześniej.30 proc. udziałów spółki Omnicom Media Group ma jej prezes Jakub Bierzyński, a 70 proc. - agencja reklamowa DDB Warszawa. Nie wiadomo jeszcze, jak wspólnicy rozdysponują zeszłoroczny zysk.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r. (kwoty w tys. zł)
Dołącz do dyskusji: Omnicom Media Group: przychody 13 proc. w górę, zysk wzrósł o 6 mln zł