„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań
W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w listopadzie 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 420 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,18 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 667 egz., o 4,67 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 0,68 proc. do 2 954 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 28,69 proc. i wyniósł 305 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,86 proc. do 1 994 egz., zanotował „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication). Tytuł ten zajął miejsca czwarte.
Tylko jeden dziennik w listopadzie ub.r. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 14,21 proc. i wyniósł 616 egz.
ZKDP | listopad | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Rzeczpospolita | 11 420 | 52 095 | 10 002 | 55 003 | 14,18% |
Dziennik Gazeta Prawna | 10 667 | 42 539 | 10 191 | 46 165 | 4,67% |
Puls Biznesu | 2 954 | 9 951 | 2 934 | 10 594 | 0,68% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 994 | 4 362 | 2 370 | 5 135 | -15,86% |
Gazeta Wyborcza | 1 927 | 129 786 | 2 124 | 157 055 | -9,27% |
Przegląd Sportowy | 377 | 26 193 | 345 | 28 721 | 9,28% |
Gazeta Polska Codziennie | 305 | 19 178 | 237 | 19 927 | 28,69% |
Fakt Gazeta Codzienna | 224 | 268 764 | 194 | 299 819 | 15,46% |
Super Express | 0 | 132 162 | 0 | 141 058 | - |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 020 egz., po wzroście o 2,20 proc.
Z piątego na drugie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 872 egz., po wzroście o 99,54 proc.
Podium, po awansie z 14. pozycji, uzupełnia „Gazeta Codzienna Nowiny” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 548,62 proc. do 707 egz.
Z 21. na 12. lokatę awansował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 229 egz., po wzroście o 554,29 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa) - było to 57,08 proc. do 194 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 4. na 15.
ZKDP | listopad | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Echo Dnia | 1 020 | 16 580 | 998 | 18 105 | 2,20% |
Głos Wielkopolski | 872 | 26 115 | 437 | 28 893 | 99,54% |
Gazeta Codzienna Nowiny | 707 | 13 194 | 109 | 15 240 | 548,62% |
Dziennik Zachodni | 576 | 32 183 | 150 | 37 440 | 284,00% |
Dziennik Bałtycki | 524 | 19 115 | 487 | 22 392 | 7,60% |
Gazeta Krakowska | 459 | 14 128 | 150 | 16 078 | 206,00% |
Gazeta Lubuska | 371 | 17 364 | 369 | 19 646 | 0,54% |
Nowa Trybuna Opolska | 370 | 11 624 | 263 | 13 999 | 40,68% |
Dziennik Polski | 361 | 15 874 | 149 | 18 492 | 142,28% |
Głos - Dziennik Pomorza | 352 | 18 127 | 109 | 21 657 | 222,94% |
Gazeta Pomorska | 319 | 35 457 | 511 | 39 706 | -37,57% |
Dziennik Łódzki | 229 | 18 934 | 35 | 21 764 | 554,29% |
Gazeta Wrocławska | 219 | 13 718 | 215 | 15 898 | 1,86% |
Express Ilustrowany | 200 | 23 114 | 40 | 27 712 | 400,00% |
Kurier Poranny | 194 | 4 677 | 452 | 5 524 | -57,08% |
Express Bydgoski | 187 | 9 540 | 170 | 10 849 | 10,00% |
Kurier Lubelski | 166 | 3 586 | 104 | 4 163 | 59,62% |
Nowości - Dziennik Toruński | 150 | 10 731 | 199 | 12 281 | -24,62% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 120 | 11 444 | 80 | 13 464 | 50,00% |
Gazeta Współczesna | 119 | 5 312 | 22 | 5 887 | 440,91% |
Polska Metropolia Warszawska | 81 | 2 883 | 75 | 3 469 | 8,00% |
Kurier Szczeciński | 79 | 9 209 | 71 | 10 542 | 11,27% |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań
jak to gdzie ???;) w samorządach:)