Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung
W IV kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 52,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 174,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2016 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 20,1 proc., z 66,2 miliona do 52,9 miliona sztuk. To już dziewiąty z rzędu kwartał zakończony spadkiem.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 18,8 proc., z 16,1 mln do 13,1 mln sztuk). Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów - 11,4 proc., z 9 mln do 8 mln sztuk).
Co ciekawe, zarówno Apple, jak i Samsung, pomimo spadku sprzedaży zwiększyły swój rynkowy udział - odpowiednio z 24,3 proc. do 24,7 proc. oraz z 13,6 proc. do 15,1 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2016 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
IV KW. 2016 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
IV KW. 2015 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
13.1 |
24.7% |
16.1 |
24.3% |
-18.8% |
2. Samsung |
8.0 |
15.1% |
9.0 |
13.6% |
-11.4% |
3. Amazon.com |
5.2 |
9.7% |
5.2 |
7.8% |
-0.6% |
4. Lenovo |
3.7 |
7.0% |
3.2 |
4.9% |
14.8% |
5. Huawei |
3.2 |
6.0% |
2.2 |
3.4% |
43.5% |
Pozostałe |
19.8 |
37.4% |
30.5 |
46.0% |
-35.1% |
SUMA |
52.9 |
100.0% |
66.2 |
100.0% |
-20.1% |
W całym 2016 roku na świecie sprzedano 174,8 miliona tabletów - o 15,6 proc. mniej niż w roku 2015 (207,2 mln). Kolejność wśród największych producentów była taka sama jak w IV kwartale: Apple przed Samsungiem, Amazon.com, Lenovo i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2016 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
2016 SPRZEDAŻ |
2016 UDZIAŁ W RYNKU |
2015 SPRZEDAŻ |
2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
42.6 |
24.4% |
49.6 |
23.9% |
-14.2% |
2. Samsung |
26.6 |
15.2% |
33.4 |
16.1% |
-20.5% |
3. Amazon.com |
12.1 |
6.9% |
6.1 |
2.9% |
98.8% |
4. Lenovo |
11.1 |
6.3% |
11.2 |
5.4% |
-1.2% |
5. Huawei |
9.7 |
5.6% |
6.5 |
3.1% |
49.9% |
Pozostałe |
72.7 |
41.6% |
100.3 |
48.4% |
-27.5% |
SUMA |
174.8 |
100.0% |
207.2 |
100.0% |
-15.6% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung