SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko „Poradnik Domowy” zwiększył sprzedaż w I kwartale, „Olivia” straciła najwięcej

W pierwszym kwartale br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Olivia”. Zyskał tylko „Poradnik Domowy” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 262 557 egz. Względem pierwszego kwartału 2018 roku zmniejszyła się ona o 18,37 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 185 279 egz., po spadku o 23,41 proc.

Podium uzupełniają „Dobre Rady” (Grupa Burda), których średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 7,44 proc. do 180 229 egz.

Czwarte miejsce zajął „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 6,05 proc. do 158 460 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost zestawieniu.

Z kolei największy spadek, wynoszący 24,39 proc. do 67 770 egz., odnotowała tutaj „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu był ostatni.

W marcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 263 604 egz., po spadku względem marca 2018 roku o 26,17 proc.

Podium uzupełniają: „Dobre Rady” (195 265 egz.; do góry o 2,55 proc.), które wyprzedziły „Świat Kobiety” (184 801 egz.; - 20,16 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu, wynoszącym 19,11 proc. do 154 294 egz., pochwalić się mogła „Claudia”. Także i w tym ujęciu najwięcej straciła „Olivia” - było to 27,44 proc. do 68 031 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Poradnik Domowy” zwiększył sprzedaż w I kwartale, „Olivia” straciła najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl