Sprzeciw Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wobec ograniczeńustawy o partiach
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGZA) w swoim oświadczeniuzwraca uwagę, że uchwalona 3 kwietnia ustawa o partiach ograniczawielkość nośników outdooru dopuszczonych do wykorzystania wkampanii wyborczej. Twierdzi też, że nowa ustawa łamie Konstytucjęi ustawę o swobodzie działalności gospodarczej.
Ograniczenie możliwości eksponowania plakatów i haseł wyborczycho powierzchni większej niż 2 mkw. zmusi do korzystania wyłącznie zmałych nośników zależnych od decyzji administracyjnych. Brak zgodyna taką reklamę uniemożliwi prowadzenie kampanii wyborczych orazradykalnie ograniczy możliwość jej prowadzenia. Uzależnienie zgodyna dany nośnik to koncesjonowanie działalności gospodarczej. Jestono wbrew ustawie o swobodzie działalności gospodarczej - twierdząprzedstawiciele Izby.
Ich zdaniem ustawa faworyzuje mniejsze firmy o małych nośnikach,a dyskryminuje duże nośniki reklamy zewnętrznej. Wspiera teżdziałania promocyjne poza outdoorem, jak telewizja czy internet. Toz kolei jest niezgodne z prawem.
IGZA zaapelowała o dokonanie zmian w zapisach ustawy.
Dołącz do dyskusji: Sprzeciw Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wobec ograniczeńustawy o partiach