Schibsted z milionem cyfrowych subskrybentów
Norweski koncern mediowy Schibsted poinformował, że liczba cyfrowych subskrybentów płatnych treści oferowanych przez jego tytuły prasowe w Norwegii i Szwecji, przekroczyła granicę 1 miliona.
Schibsted wystartował ze swoim pierwszym płatnym produktem oferującym dostęp do cyfrowych treści 18 lat temu. Była to usługa "Aftonbladet Plus" zawierająca artykuły ze szwedzkiego dziennika "Aftonbladet".
Przedstawiciele koncernu podkreślają, że początkowo niewielu wierzyło w ten nowy model biznesowy.
"Praktycznie nikt nie wierzył, że płatności użytkowników staną się jednym z głównych źródeł dochodów Schibsted. Ostatnie lata to przygoda, a modele biznesowe oparte na subskrypcji są dziś jednym z największych globalnych trendów, zarówno w samej branży medialnej, jak i poza nią. Fakt, że mamy teraz milion cyfrowych subskrybentów, to prawdziwy kamień milowy." - stwierdził Tor Jacobsen, dyrektor ds. płatności użytkowników w Schibsted.
Uwzględniając wszystkie gazety koncernu w Szwecji i Norwegii, liczba subskrybentów zarówno cyfrowych, jak i tradycyjnych, wynosi blisko 1,5 miliona. Sam "Afttonbladet" ma obecnie ponad 250 tys. cyfrowych subskrybentów, w porównaniu do 115 tys. w 2010 roku.
W Szwecji koncern wydaje także gazetę "Svenska Dagbladet", a w Norwegii - "VG", "Aftenposten", "Bergens Tidende" i "Stavanger Aftenblad".
Dołącz do dyskusji: Schibsted z milionem cyfrowych subskrybentów