SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” uruchomiła serwis o tematyce klimatu, kieruje nim Łukasz Łachecki

W ramach portalu „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) uruchomiono serwis Klimat.rp.pl. Treści skupiają się wokół pięciu głównych sekcji: planeta, ludzie, trendy, technologie oraz walka o klimat. Redaktorem prowadzącym nową witrynę jest Łukasz Łachecki.

Strona ma być w zamyśle uzupełnieniem dotychczasowych działań i wsparciem przy najważniejszych przedsięwzięciach proekologicznych dziennika, takich jak coroczny projekt „Walka o klimat”. Motywacją zaś do jego była szeroko pojęta edukacja i zachęcanie czytelników do proekologicznych działań.

- Mamy świadomość, że walka z kryzysem klimatycznym to proces, którego efekt będzie sumą działań podejmowanych przez rządy, firmy oraz wszystkich obywateli, każdego dnia. Spółka Gremi Media chce być aktywnym uczestnikiem tych działań. Dlatego też, wykorzystując siłę profesjonalizmu i wiarygodności naszego medium, chcemy dostarczać użytkownikom serwisu rzetelne i pogłębione treści na temat tego, w jaki sposób mogą realnie wpływać na poprawę kondycji środowiska- komentuje Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media.

W cyklicznych materiałach redakcja ma analizować i opisywać procesy, które zmieniają klimatyczną rzeczywistość. - Kryzys klimatyczny jest faktem i zostało nam niewiele czasu, aby uniknąć najgorszego scenariusza. Walka o klimat będzie też definiować coraz więcej decyzji podejmowanych, zarówno w polityce i gospodarce, jak i w biznesie oraz naszym życiu prywatnym. Dlatego stworzyliśmy w przestrzeni „Rzeczpospolitej” miejsce dedykowane klimatowi i walce o uratowanie planety - mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny serwisu Rp.pl.

Celem, który postawiła przed sobą redakcja serwisu, jest także walka z fake newsami w sferze kryzysu klimatycznego. Jednym z pierwszych publikowanych materiałów była rozmowa z doktor Magdaleną Budziszewską, psycholożką, redaktorką podręcznika „Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu” oraz z Marcinem Popkiewiczem, fizykiem, analitykiem mega trendów, współautorem książki „Nauka o klimacie”. Ważną sekcją w ramach nowego serwisu jest „Rachunek sumienia”, w którym redakcja sprawdza jaką cenę płaci środowisko za produkcję i konsumpcję popularnych produktów.

Redaktorem prowadzącym serwisu Klimat.rp.pl jest Łukasz Łachecki. Tworzy go wraz z dziennikarzami „Rzeczpospolitej” oraz niezależnymi publicystami.  Startowi serwisu towarzyszy kampania pod hasłem „Otwórz oczy na kryzys klimatyczny”.

Działania marketingowe obejmują m.in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”),w mediach: Ringier Axel Springer Polska, Burda International, Time SA oraz na nośnikach outdoorowych (Cityboard). Za koncepcję kreatywną, realizację oraz zakup i planowanie mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.

W grudniu  ub. roku serwis Rp.pl odwiedziło 5,29 mln internautów, co dało 18,2 proc. zasięgu.

Natomiast według danych ZKDP w listopadzie ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” wynosiło 40 705 egz. (w dół o 4,98 proc. r/r) .

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” uruchomiła serwis o tematyce klimatu, kieruje nim Łukasz Łachecki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robert
no i dobrze ,niech ludzie wiedzą ,że jak tak dalej pójdzie to zniszczymy naszą piękną planetę.
odpowiedź