SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań (raport)

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w październiku br. miała „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.

W październiku 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 174 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 12,93 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 618 egz., o 10,72 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 0,54 proc. do 2 966 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z ósmej na siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 88,74 proc. i wyniósł 285 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 8,67 proc. do 1 949 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w październiku br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 9,55 proc. i wyniósł 644 egz.

ZKDP

październik

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 174

52 139

9 895

54 971

12,93%

Dziennik Gazeta Prawna

10 618

42 498

9 590

44 310

10,72%

Puls Biznesu

2 966

9 966

2 982

10 668

-0,54%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 993

4 372

2 054

4 806

-2,97%

Gazeta Wyborcza

1 949

135 277

2 134

155 735

-8,67%

Przegląd Sportowy

386

27 213

373

30 845

3,49%

Gazeta Polska Codziennie

285

19 890

151

19 326

88,74%

Fakt Gazeta Codzienna

221

266 940

201

298 961

9,95%

Super Express

0

135 685

0

142 824

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w październiku 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który przed rokiem był 7. Jego wynik wyniósł 939 egz., po wzroście o 289,63 proc.

Na drugie miejsce spadło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 878 egz., po wzroście o 2,33 proc.

Podium, po awansie z czwartej pozycji, uzupełnia „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 132,49 proc. do 823 egz.

Z 19. na 7. lokatę awansował „Dziennik Polski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 326 egz., po wzroście o 328,95 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej straciła tutaj „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa) - było to 50 proc. do 15 egz. Tytuł ten był 22. - ostatni.

ZKDP

październik

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Dziennik Bałtycki

939

19 388

241

23 517

289,63%

Echo Dnia

878

16 316

858

19 101

2,33%

Nowa Trybuna Opolska

823

12 257

354

14 218

132,49%

Głos - Dziennik Pomorza

496

18 393

531

22 758

-6,59%

Gazeta Pomorska

379

35 177

200

39 845

89,50%

Gazeta Lubuska

336

18 115

334

19 939

0,60%

Dziennik Polski

326

16 212

76

18 934

328,95%

Dziennik Zachodni

298

31 017

383

39 886

-22,19%

Gazeta Wrocławska

280

13 662

178

16 230

57,30%

Głos Wielkopolski

253

25 555

200

29 321

26,50%

Gazeta Krakowska

234

14 234

213

17 330

9,86%

Dziennik Łódzki

230

18 290

326

22 418

-29,45%

Gazeta Codzienna Nowiny

215

13 326

158

16 109

36,08%

Express Bydgoski

201

9 512

93

11 333

116,13%

Express Ilustrowany

184

22 769

105

29 329

75,24%

Nowości - Dziennik Toruński

175

10 805

99

12 585

76,77%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

122

11 296

79

14 219

54,43%

Kurier Poranny

102

4 572

193

5 476

-47,15%

Polska Metropolia Warszawska

80

2 790

99

3 701

-19,19%

Kurier Szczeciński

71

9 248

43

11 145

65,12%

Kurier Lubelski

61

3 441

74

4 288

-17,57%

Gazeta Współczesna

15

5 163

30

6 136

-50,00%

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Jak wyborcza papierowa leci na łeb na szyję, to mówią, że papier jest już passe, a ona przenosi się do internetu, cyfrowe wydania to przyszłość. I tu być może mają rację, e-wydania być może to przyszłość, tylko trzeba je sprzedawać, a tutaj też leci na łeb na szyję. Już nawet cyfrowe spadki są niepowstrzymane.
odpowiedź
User
kola
GW jak zawsze w awangardzie !
odpowiedź
User
widz_wymagający
Lubię śledzić ten wyścig GW w dół........
odpowiedź