SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek sprzedaży bezpośredniej kolejny rok w górę, Polska w Top 5 w UE

Sprzedaż detaliczna sektora sprzedaży bezpośredniej w całej Europie w 2014 roku wygenerowała 24,5 mld euro i 18,7 mld euro w Unii Europejskiej i była o 3,4 proc. wyższa niż w 2013 roku. Tendencja wzrostowa sektora utrzymuje się już piąty rok z rzędu. W Polsce sektor odnotował nieco wyższy wzrost (o 4 proc.), a nasz kraj jest jednym z pięciu największych rynków w UE - wynika z danych zebranych we współpracy Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Seldia i Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA).

Sektor sprzedaży bezpośredniej zarówno na świecie, jak i w Europie oraz w Polsce rozwija się i sukcesywnie rośnie. W 2014 roku 76 proc. produktów sprzedawanych przez europejskie firmy sektora zostało wyprodukowanych w Europie.

Na całym kontynencie europejskim jest 13 mln 950 tys. sprzedawców bezpośrednich, a w samej UE - 5 mln.

Polska ze sprzedażą detaliczną na poziomie 890 mln euro uplasowała się na piątej pozycji wśród największych rynków EU. W Europie prym w sektorze wiodą Niemcy z wynikiem 6,6 mld euro.

W Europie wzrost sprzedaży detalicznej o 3,4 proc. rozłożył się na dziesięć kategorii produktowych. Na rynku europejskim, podobnie jak w Polsce, niezmiennie prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (36 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: wellness (23 proc.), AGD (10 proc.), artykuły domowego użytku (9 proc.), odzież i akcesoria (8 proc.), chemia gospodarcza (6 proc.), żywność i napoje (3 proc.), książki i zabawki (2 proc.), narzędzia (2 proc.) oraz inne (1 proc.).

Globalna wartość sprzedaży bezpośredniej w 2014 roku wyniosła 182,8 mld USD, co stanowi wzrost o 6,5 proc. w stosunku do 2013 roku. Wzrost odnotowały wszystkie regiony i trzy czwarte rynków krajowych. Pięć największych rynków to: Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Brazylia. Na całym świecie z firmami sprzedaży bezpośredniej współpracuje już prawie 100 milionów osób i jest to wzrost o 3,4 proc. wobec danych za 2013 rok. Ekspansja sprzedaży bezpośredniej jest szczególnie silna na wschodzących rynkach.

Dołącz do dyskusji: Rynek sprzedaży bezpośredniej kolejny rok w górę, Polska w Top 5 w UE

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl