SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

5 proc. więcej na reklamy w Polsce. Co czeka rynek?

W pierwszych trzech kwartałach br. wydatki reklamowe w Polsce zwiększyły się o 5,1 proc. do 7,7 mld zł, a tylko w zeszłym kwartale wzrost wyniósł 3,8 proc. - Rynek reklamy spowalnia, ale nie wyhamuje, jak się wcześniej wydawało - mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera z Publicis Groupe.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Według danych Publicis Groupe inwestycje reklamowe w telewizji w pierwszych trzech kwartałach br. zmalały rok do roku o 1,5 proc., a w magazynach - o 2,7 proc. Natomiast w internecie wzrost wyniósł 7,9 proc., w radiu - 3 proc., a w dziennikach - 6,9 proc.

Największe dynamiki osiągnęły kanały komunikacji, które najmocniej ucierpiały w 2020 i 2021 roku wskutek obostrzeń covidowych. W kinach wydatki reklamowe poszły w górę o 212,5 proc., a na outdoorze - o 34,3 proc.

Tylko w minionym kwartale rynek reklamowy urósł o 3,8 proc. W pierwszym półroczu dynamika wyniosła 5,5 proc., a tylko w pierwszym kwartale - 6,8 proc.

- Rynek reklamy spowalnia, ale nie wyhamuje, jak się wcześniej wydawało. Trzy największe sektory, czyli handel, farmacja i finanse nadal utrzymują dodatnią dynamikę wydatków - opisuje Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment officer w Publicis Groupe.

- Oczywiście duży wpływ na obraz całej branży mają spadki wydatków na reklamę telewizyjną, które pociągają cały rynek w dół. To już drugi kwartał z rzędu z ujemną dynamiką w tym medium - zauważa.

Wyższa prognoza wzrostu

Publicis Groupe podniósł swoją prognozę całorocznego wzrostu rynku reklamowego - z 3,8 do 4,4 proc.

- Mimo wszystko z optymizmem patrzymy na dynamikę tegorocznych wydatków reklamowych we wszystkich mediach i podnosimy naszą prognozę wzrostu rynku do 4,4 proc. w skali całego roku. Mamy jednocześnie świadomość, że kryzys ekonomiczny, rosnąca inflacja i niepewne nastroje konsumenckie zapowiadają trudniejszy czas dla naszej branży - mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera.

Dołącz do dyskusji: 5 proc. więcej na reklamy w Polsce. Co czeka rynek?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawe
Jakie
odpowiedź
User
Człowiek z mediów
Z czego wynikaja te niby wzrosty? Ze wzrostu cen? W realu różowo nie jest…
odpowiedź