Rosną wydatki reklamowe w telewizji. Najbardziej w TVN, TVP2 i AXN (TOP 10)
W I połowie br. spore wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVN i TVP2, a minimalne spadki - Polsat i TVP1. Wśród mniejszych kanałów dużo zyskały AXN i TVN7.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (bez autopromocji) od stycznia do czerwca br. wyniosły 8,228 mld zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wzrost o 12,5 proc., czyli 912,4 mln zł, w skali roku.
Przy czym według szacunków domu mediowego Starlink w I kwartale br. rzeczywiste wydatki reklamowe w telewizji wyniosły jedynie 774,2 mln zł i zmalały w skali roku o 7,9 proc. (zobacz szczegóły). Faktyczną wartość rynku w całym I półroczu można zatem szacować na 1,5-1,6 mld zł, co stanowi zaledwie 18-19 proc. cennikowych wydatków.
>>> Główne stacje straciły 14 proc. z powodu cyfryzacji telewizji. Co w II półroczu?
Zdecydowanymi liderami reklamy telewizyjnej pozostają TVN i Polsat. Ten pierwszy kanał od stycznia do czerwca br. cennikowo zarobił z reklam o 10,5 proc. więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 183,3 mln zł), a ten drugi - o 0,4 proc. (czyli 6,3 mln zł) mniej. Wśród głównych kanałów Telewizji Polskiej duży wzrost cennikowych wpływów reklamowych (24 proc., czyli 150 mln zł) zanotowała TVP2, natomiast niewielki spadek (0,5 proc., czyli 4,8 mln zł) - TVP1.
Spośród pozostałych kanałów z czołowej dziesiątki najbardziej podskoczyły cennikowe przychody z reklam AXN (o 103,8 proc., czyli 108,4 mln zł) i TVN7 (o 50,6 proc., czyli 50 mln zł). TVN24 zanotował wzrost o 33,7 proc. (to 54,5 mln zł w górę), a Disney Channel - o 28,5 proc. (35 mln zł w górę). Natomiast Discovery Channel zarobiło więcej niż rok wcześniej o 2,2 proc. (czyli 4,2 mln zł), a TV4 - o 7,9 proc. (czyli 13 mln zł).
>>> Główne stacje-tracą widzów, ale nadal są ważne dla reklamodawców
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI.2013 | I-VI.2012 |
TVN | 1 919 377 642 zł | 1 736 084 237 zł |
Polsat | 1 627 225 048 zł | 1 633 547 950 zł |
TVP 1 | 958 224 283 zł | 963 061 927 zł |
TVP 2 | 774 148 327 zł | 624 128 196 zł |
TVN 24 | 216 472 734 zł | 161 948 327 zł |
AXN | 212 894 620 zł | 104 482 070 zł |
Discovery Channel | 193 682 515 zł | 189 513 720 zł |
TV 4 | 177 718 083 zł | 164 671 935 zł |
Disney Channel | 157 957 025 zł | 122 917 082 zł |
TVN 7 | 148 882 158 zł | 98 828 489 zł |
monitorowane stacje razem | 8 227 808 065 zł | 7 315 427 488 zł |
Dołącz do dyskusji: Rosną wydatki reklamowe w telewizji. Najbardziej w TVN, TVP2 i AXN (TOP 10)
sam jestes debilny i do tego pokurwiony
spierdalaj jebany kurwiszonie chuj ci w ryj
zestawienie jakie prezentujecie powyzej jest calkowicie oderwane od realiow. Jedyne co przedstawia to polityke stacji TV w zakresie ustalanie ceny za spot... Czyli nic co byloby przydatne dla przecietnego pracownika branzy. Lepiej byloby poczytac raporty gieldowe :)