Robert Lewandowski zainwestował w biopreparaty dla rolnictwa Bio-Lider
Firma biotechnologiczna Bio-Lider wspólnie ze swoją siostrzaną spółką Bio-Gen wprowadza na rynek pierwsze biopreparaty dla rolnictwa i hobbystów pod marką Bio-Lider naturalnie z Bio-Gen. W firmę zainwestował piłkarz Robert Lewandowski.
- Bio-Lider powstał jako podmiot siostrzany Bio-Gen, spółki, która na rynku biopreparatów funkcjonuje już od ponad trzydziestu lat. Pod szyldem marki Bio-Lider rozpoczynamy dystrybucję produktów dotychczas dostępnych w Bio-Gen. W przyszłości natomiast chcemy rozwinąć ofertę - opisuje Patryk Szwonder, prezes Bio-Lider.
Marka Bio-Lider naturalnie z Bio-Gen obejmuje biopreparaty dla rolnictwa, sadownictwa, hodowli zwierząt oraz rekultywacji zbiorników wodnych. Obecnie portfolio składa się z trzydziestu preparatów, firma prowadzi też dalsze prace badawcze.
- Nasza oferta jest odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej świadomego rynku oraz konsumentów. Założenia Europejskiego Zielonego Ładu przewidują zwiększenie obszaru produkcji ekologicznej oraz zwracają uwagę na potrzebę zmniejszenia stosowania nawozów mineralnych. Chcemy, aby nasze produkty dały producentom alternatywę, która pozwala zachować wydajność i efektywność, jednocześnie korzystając ze środków przyjaznych środowisku - tłumaczy Patryk Szwonder.
Na razie oficjalną rekomendację dla rolnictwa ekologicznego mają cztery produkty Bio-Lidera, w najbliższym czasie otrzymają ją kolejne. Pierwsze produkty firmy właśnie trafiają do sprzedaży, ich głównym dystrybutorem jest firma Procam. Niebawem mają zostać wprowadzone także na rynki zagraniczne.
W Bio-Lidera zainwestował Robert Lewandowski
Część udziałów spółki Bio-Lider kupił piłkarz Robert Lewandowski. W komunikacie nie podano, jaką konkretnie część udziałów przejął i ile za nie zapłacił, zaznaczono natomiast, że jest jednym z głównym inwestorów spółki.
- Z radością przyjąłem propozycję dołączenia do Bio-Lider. Staram się wspierać innowacyjne rozwiązania technologiczne i biznesowe. Projekt, którego stałem się częścią, wiedzę i doświadczenie wspiera technologią, know-how oraz profesjonalnym zapleczem badawczym. Jestem przekonany o sukcesie marki, bo każdy z jej filarów składa się z najwyższej klasy ekspertów i specjalistów - uzasadnia Lewandowski.
Lewandowski inwestuje w marketing, gry i startupy
Kilka lat temu Robert Lewandowski uruchomił ze wspólnikami dwie agencje marketingowe. Jesienią 2017 roku firma piłkarza kupiła 49 proc. udziałów w domu mediowym RL Media utworzonym przez holding marketingowy Group One (obejmujący m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media).
Parę miesięcy wcześniej Lewandowski razem ze swoim współpracownikiem Tomaszem Zawiślakiem uruchomił agencję Stor9_, która zajmuje się głównie strategią komunikacji Anny i Roberta Lewandowskich. Natomiast na początku 2014 roku piłkarz został udziałowcem funduszu Protos VC inwestującego m.in. w startupy.
W 2019 r. agencja Stor9_ zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 18,6 proc. do 2,62 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się ze 131,1 do 140,7 tys. zł.
W sierpniu ub.r. umowę inwestycyjną z Lewandowskim podpisała produkująca gry wideo spółka Movie Games. W grudniu podano szczegóły wspólnego projektu. Nowo utworzona spółka Goat Gamez będzie zajmować się produkcją oraz dystrybucją gier komputerowych m.in. o szeroko rozumianej tematyce sportowej. - Pierwszymi projektami rozpoczętymi w ramach Goat Gamez, będą: Championship Simulator, Referee Simulator, Football Agent Simulator, FoodStand Tycoon, Inside Football - wyliczono. W nowej spółce Movie Games objęło 69 proc. akcji, Robert Lewandowski - 26 proc., a Filip Szklarzewski - 5 proc. Nie poinformowano, ile wspólnicy zainwestowali .
Lewandowski ma też udziały w funduszu Protos Venture Capital, który zainwestował w szereg startupów i serwisów internetowych, m.in. Wedding.pl, Sporticos.com i Lokalnyrolnik.pl. W połowie 2018 roku piłkarz wspólnie z biznesmenem Dawidem Urbanem zainwestowali w polski startup Samurai Labs przygotowujący narzędzie do automatycznego wykrywania hejtu w internecie.
Wiosną ub.r. TVN, TVN7 i Player.pl wyemitowały animowany serial „Kosmiczny wykop” z Robertem Lewandowskim w roli głównej. W listopadzie pismo o takim tytule dla dzieci wprowadziło na rynek Media Service Zawada.
Lewandowski od prawie dekady regularnie występuje w reklamach. Jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym Huawei, napojów Oshee i niektórych marek Procter&Gamble (w sierpniu br. po dłuższej przerwie pojawił się w reklamach Gillette), od br. reklamuje T-Mobile Polska.
Na rynku pojawiło się też kilka produktów w pełni opartych na wizerunku Roberta Lewandowskiego. W sierpniu ub.r. do sprzedaży trafił napój funkcjonalny dla sportowców RL9pro produkowany przez Oshee Polska, a na początku br. - kawa RL9.
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski zainwestował w biopreparaty dla rolnictwa Bio-Lider