Reklamy tygodnia: Ambi Pur, Anouk, „Szlaban na ryzyko”, Lactovaginal, „Możesz to zmienić” (wideo)
Tym razem w zestawianiu najciekawszych według Wirtualnemedia.pl reklam tygodnia znalazły się dwie polskie produkcje komercyjne (promujące Ambi Pur i Lactovaginal), dwie kampanie społeczne („Szlaban na ryzyko” i „Możesz to zmienić”) i jeden spot zagraniczny (indyjskiej marki odzieżowej Anouk).
Ambi Pur: „Najcięższe wyzwanie” z Wojciechem Jagielskim
Procter & Gamble Polska konsekwentnie stosuje ten sam schemat reklam z udziałem celebryty. Podobnie jak w poprzednich działaniach innych marek pokazuje znaną osobę (w tym przypadku Wojciecha Jagielskiego), który sprawdza i pokazuje działanie reklamowanego produktu.
Spot reklamujący markę odświeżaczy Ambi Pur pokazuje, jak Wojciech Jagielski odwiedza z ekipą filmową mieszkankę Warszawy i aranżuje u niej eksperyment mający udowodnić skuteczność Ambi Puru w zwalczaniu brzydkich zapachów. Po zastosowaniu odświeżacza zaproszona przyjaciółka z zasłoniętymi oczami w ogóle nie czuje smrodu z przyniesionych worków z odpadkami. Reklama przekonuje, że Ambi Pur w przeciwieństwie do innych odświeżaczy powietrza nie maskuje, tylko usuwa nieprzyjemną woń. „Sprawdź, czy Ambi Pur sprosta najcięższemu wyzwaniu” - zachęcają inne reklamy, odsyłające do tego spotu.
Kampania zaczęła się od nietypowego eventu w warszawskim centrum handlowym: youtuber Martin Stankiewicz na dwa dni został zamknięty w szczelnej, szklanej komorze, w której miał wytworzyć jak najbardziej nieprzyjemny zapach. Potem spryskano boks Ambi Purem, dzięki czemu wprowadzane do środka osoby z zasłoniętymi oczami nie czuły brzydkiej woni. Jako prowadzący event wystąpił Wojciech Jagielski.
Akcja reklamowa z jego udziałem jego prowadzona przede wszystkim w telewizji i internecie.
Agencje: MediaCom Warszawa (media)
„Możesz to zmienić”
W tym wypadku na wyróżnienie zasługuje fakt, że inicjatorem kampanii jest zwykły człowiek, a nie agencja, a do akcji, która ma Polakom uświadomić ważny problem włączyło się wiele znanych osób.
„Możesz to zmienić” to kampania, której celem jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są świadkami napadu, gwałtu lub innego aktu przemocy. Powstała z inicjatywy Pawła Dąbrowy, który był świadkiem napadu w centrum Warszawy i jako jedyny zareagował.
Ambasadorami kampanii zostali m.in. Mela Koteluk, Urszula Dudziak, Marika, Filip Bobek, Józef Pawłowski, Anna Karczmarczyk, Klaudia Halejcio, Olga Kalicka, Lilu, Liber, Sound’N’Grace, a także obecna Miss Polski, Ewa Mielnicka. Podkreślają oni, że należy reagować na przemoc, zawiadamiając np. policję, straż miejską i inne właściwe służby.
W ramach akcji powstał spot, który jest emitowany obecnie w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie i kilkunastu miastach wojewódzkich. Klip pojawił się też w internecie, m.in. na stronie internetowej mozesztozmienic.pl, na YouTube i blogach oraz w mediach społecznościowych. Powstała także interaktywna wersja spotu, w której widzowie mogą zadecydować o rozwoju wydarzeń poprzez social media.
Spot wyreżyserował Filip Syczyński, laureat międzynarodowego konkursu twórców reklam The New York 2014 VideoContest. Producentem wykonawczym jest Mayday Films we współpracy z Pin Up Studio oraz Moth Films. Montażem spotu zajęła się firma Mindframe.
Anouk: „Bold is beautiful”
Brawo za odwagę i sprytny sposób na zwrócenie uwagi na reklamowaną markę - wykorzystanie w kampanii tego, co jest w Indiach zakazane, czyli pokazanie relacji łączącej dwie lesbijki.
W Indiach pojawiła się pierwsza w historii tego kraju reklama, której bohaterkami są dwie lesbijki. Promują markę odzieżową Anouk. Kreację reklam przygotowała agencja Ogilvy&Mather Bangalore.
Spot trwa trzy i pół minuty. Pokazano w nim codzienną, zwykłą sytuację i relację pary dwóch związanych ze sobą lesbijek, które szykują się do wyjścia: robią makijaż, ubierają się, a przy tym rozmawiają o fryzurach, ciuchach, uczuciach itp. Z reklamy można wywnioskować, że prawdopodobnie wybierają się na spotkanie z rodzicami jednej z nich. Chociaż motyw LGBT w reklamie jest coraz powszechniejszy w Stanach Zjednoczonych, to w Indiach homoseksualizm jest wciąż zjawiskiem nielegalnym i karanym. Hasło kampanii głosi: „Bold is beautiful”. Twórcy reklamy tłumaczą, że chcieli uniknąć stereotypizacji związanej z lesbijkami i chcieli przede wszystkim pokazać emocje jakie towarzyszą każdej parze przed spotkaniem z rodzicami. Niemniej można przypuszczać, że chodziło o zwrócenie uwagi na reklamę zwłaszcza w internecie, dlatego wykorzystano w niej motyw homoseksualizmu, który w Indiach jest zakazany. Spot w ciągu kilku dni zanotował blisko 2 mln wyświetleń na YouTube.
Agencja: Ogilvy&Mather Bangalore
PKP Polskie Linie Kolejowe: „Szlaban na ryzyko”
To faktycznie jest film, którego lepiej nie oglądać. Niezwykle obrazowo pokazano autentyczne tragiczne sytuacje na przejazdach kolejowych, wynikające z ludzkiej bezmyślności.
Polskie Koleje Państwowe rozpoczęły kampanię społeczną pod hasłem „Szlaban na ryzyko”. Pokazywane w niej jest, jak ryzyko, brawura, rutyna i pośpiech doprowadzają do wypadków na przejazdach kolejowych. Ze statystyk PKP wynika, że 98 proc. wypadków i kolizji na przejazdach kolejowo-drogowych to wina kierowców oraz pieszych.
Obecna akcja prowadzona jest w ramach XI edycji kampanii „Bezpieczny przejazd”. Na jej potrzeby powstał dwuminutowy spot zatytułowany „Film, którego wolałbyś nie zobaczyć”. Pokazano w nim niebezpieczne manewry w pobliżu torów - są to autentyczne filmy zarejestrowane przy przejazdach przez kamery monitoringu.
Partnerami kampanii są Polskie Radio, Telewizja Polska oraz Grupa Polska Press. To w tych mediach prowadzona jest kampania, której wzmocnieniem są emisje spotu w internecie (m.in. na portalach społecznościowych). Za kampanię odpowiada w całości spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Lactovaginal: „Zerwij z zakażeniem!”
Ta kampania wzbudziła wiele kontrowersji i spotkała się z mocno krytycznymi opiniami. Jej twórcom należy się jednak uznanie za odwagę i być może zbyt dosłowne pokazanie chorób, którym zapobiega reklamowany produkt. Warte uwagi jest też to, że zerwali z typową dla kategorii farmaceutycznej konwencją opartą na przedstawianiu lekarzy w roli autorytetów.
Reklama Lactovaginalu pokazuje, jak trzech mężczyzn: Janek Grzyb, Zenek Świąd oraz Zbyszek Upław, w damskiej szatni czyha na kobiety. Nazwiska bohaterów nawiązują do schorzeń ginekologicznych, którym zapobiega promowany probiotyk. Kampania jest skierowana do młodych, aktywnych kobiet. Jej cele to uświadomienie problemu infekcji oraz promowanie Lactovaginalu jako sprawdzonego i skutecznego rozwiązania na nie. Spot jest emitowany w serwisach VoD i na YouTube.
Pierwsza kampania reklamowa Lactovaginalu miała miejsce w 2002 roku, po ok. 20 latach obecności produktu na rynku. Wcześniej nie mógł być reklamowany, ponieważ był lekiem wydawanym jedynie na receptę. Od 1999 roku dostępny jest bez recepty.
Agencje: Abanana Advertising, kreatywny zespół agencji interaktywnej Eura7, we współpracy z Imperia Film.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Ambi Pur, Anouk, „Szlaban na ryzyko”, Lactovaginal, „Możesz to zmienić” (wideo)
Polsat sport w HD http://tvsportfilm.weebly.com
18:30 Siatkówka mężczyzn: Liga Światowa mecz fazy grupowej: Iran - Polska