Reklamy kawy głównie w telewizji. Nestle największym reklamodawcą, Jacobs i Nescafe najbardziej promowane
Wydatki na reklamy kawy w mediach pozainternetowych od stycznia do października br. wyniosły 139,8 mln zł, o 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród producentów zdecydowanie największy budżet miało Nestle, a wśród marek najmocniej reklamowane były Jacobs i Nescafe.
Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w br. ponad 80 proc. nakładów na reklamy kawy trafiło do telewizji - było to 119,1 mln zł, przy czym 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej.
Więcej na reklamie kawy zarobiły w skali roku magazyny, kina i gazety. Producenci kawy na wsparcie swoich marek na łamach czasopism wydali 8,4 mln zł, o 65 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Nakłady na reklamę w gazetach zwiększyli prawie pięciokrotnie - do 510 tys. zł, zaś w kinach - o 14,2 proc., do 2,7 mln zł.
Mniejsze były natomiast wydatki producentów kawy na reklamy w radiu i na outdoorze. Radio zarobiło w tym roku od tych marketerów 5, 2 mln zł (48 proc. mniej), a branża outdoorowa - 3,8 mln zł (ponad 30 proc. mniej).
Cennikowe wydatki reklamowe producentów kawy | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2014 | I-X 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 128 308 019 zł | 119 080 464 zł | -7,2 |
Radio | 10 069 916 zł | 5 233 737 zł | -48 |
Gazety | 86 561 zł | 509 500 zł | 488,6 |
Magazyny | 5 117 471 zł | 8 444 365 zł | 65 |
Outdoor | 5 523 850 zł | 3 847 859 zł | -30,3 |
Kina | 2 326 198 zł | 2 656 298 zł | 14,2 |
Indoor | 72 520 zł | b.d | b.d. |
Razem | 151 504 535 zł | 139 772 223 zł | -7,7 |
Największym reklamodawcą w tej kategorii była w omawianym okresie - podobnie jak przed rokiem - firma Nestle Polska, do której należą takie marki, jak Nescafe, Ricore. Ten koncern w tym roku na promocję swoich brandów w mediach tradycyjnych przeznaczył 32,5 mln zł, czyli 14,9 proc. mniej niż w ub.r. Drugi pod tym względem był Mondelez Polska (właściciel m.in. marki Jacobs) z wydatkami w wysokości 31,6 mln zł (wzrost w skali roku o 3,1 proc.).
Na trzecie miejsce na reklamowym podium wśród producentów kawy awansowała firma Mokate, która zwiększyła nakłady na promocję ponad dziesięciokrotnie - z 2,1 do 24,1 mln zł.
Z kolei Tchibo Warszawa zwiększyła wydatki reklamowe o 46,3 proc. - do 19,7 mln zł, zaś spółka Jacobs Douwe Egberts (właściciel m.in. marki Douwe Egberts, Prima) – zmniejszyła je o 39 proc., do 13,9 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy wśród producentów kawy | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2014 | I-X 2015 | zmiana proc. |
NESTLE POLSKA | 38 265 914 zł | 32 549 509 zł | -14,9 |
MONDELEZ POLSKA | 30 620 201 zł | 31 569 019 zł | 3,1 |
MOKATE | 2 106 123 zł | 24 067 822 zł | 1042,8 |
TCHIBO WARSZAWA | 13 478 519 zł | 19 718 619 zł | 46,3 |
JACOBS DOUWE EGBERTS PL | 22 764 259 zł | 13 881 191 zł | -39 |
Razem | 151 504 535 zł | 139 772 223 zł | -7,7 |
Przez dziesięć miesięcy tego roku najsilniej reklamowaną marką kawy był Jacobs (w ub.r. wicelider) należący do Mondelez Polska. Reklamy tego brandu warte były 31,6 mln zł , czyli 3,1 proc. więcej niż rok temu.
Ubiegłoroczny lider, marka Nescafe (Nestle Polska), w tym roku zajmuje drugie miejsce w reklamowym rankingu z wydatkami niższymi w skali roku o 17,9 proc. (28,4 mln zł). Marka ta w jednej z kampanii wariantu Dolce Gusto korzystała z reklamy hybrydowej.
Trzecie miejsce na podium należy do kaw Mokate - na ich wsparcie wydano w omawianym okresie 20,4 mln zł, blisko dziewięć razy więcej niż rok wcześniej. Ta marka przeszła w br. rebranding i była promowana w kampanii pod hasłem „Chwile przyjemności”.
Media na reklamach kaw Tchibo w br. zarobiły 19,7 mln zł (więcej o 46,3 proc. niż przed rokiem), a w przypadku marki Cafe Prima - 13,9 mln zł (3 proc. więcej).
Najbardziej reklamowane marki kawy | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2014 | I-X 2015 | zmiana proc. |
JACOBS | 30 620 201 zł | 31 569 019 zł | 3,1 |
NESCAFE | 34 599 224 zł | 28 404 155 zł | -17,9 |
MOKATE | 2 088 123 zł | 20 388 421 zł | 876,4 |
TCHIBO | 13 478 519 zł | 19 718 619 zł | 46,3 |
CAFE PRIMA | 13 480 550 zł | 13 881 191 zł | 3 |
Razem | 151 504 535 zł | 139 772 223 zł | -7,7 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy kawy głównie w telewizji. Nestle największym reklamodawcą, Jacobs i Nescafe najbardziej promowane
Aleś się pierdół nasłuchał, naczytał bądź naoglądał! Chyba, że mówisz o plujce bądź rozpuszczalnym niewiadomoco.