Reklama TV: TVN wyprzedził Polsat, mocno w górę TVP2 i TV Puls (TOP10)
W styczniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej. O ok. 40 proc. wzrosły wpływy TVP2 i TV Puls, a ponad 10-procentowy spadek zanotował Polsat.
Cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) w styczniu wyniosły 814,9 mln zł, p 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Do czterech największych kanałów ogólnopolskich trafiło 502,6 mln zł, czyli 61,7 proc. wszystkich wydatków. W styczniu ub.r. ich udział w rynku reklamy telewizyjnej był minimalnie wyższy - 62,2 mln zł.
W skali roku cennikowe wpływy reklamowe TVN i TVP1 wzrosły o 7,3 proc., a TVP2 - aż o 42,7 proc. Za to Polsat zarobił 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej, przez co spadł z pierwszego na drugiej miejsce.
Wśród pozostałych stacji największy wzrost przychodów reklamowych - 40,3 proc. - zanotowała TV Puls. Discovery Channel zarobił z reklam więcej o 12,5 proc. niż przed rokiem, TVN 24 - o 11,5 proc., a National Geographic Channel - o 12,3 proc.
Z drugiej strony przychody reklamowe AXN spadły w skali roku o 3,7 proc., a TV 4 - o 1,3 proc.
Według domu mediowego Starlink faktyczne wydatki na reklamę telewizyjną zmalały w ub.r. o 5,6 proc., a w tym roku zmniejszą się o 8-9 proc. (przeczytaj szczegóły).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (dane Kantar Media, bez autopromocji) |
||
Wirtualnemedia.pl | I.2013 | I.2012 |
TVN | 165 475 977 zł | 154 204 540 zł |
Polsat | 149 217 396 zł | 168 560 880 zł |
TVP 1 | 97 478 907 zł | 90 814 485 zł |
TVP 2 | 90 458 024 zł | 63 387 737 zł |
Discovery Channel | 31 233 235 zł | 27 769 270 zł |
AXN | 25 169 885 zł | 26 141 960 zł |
TVN 24 | 23 270 525 zł | 20 876 104 zł |
TV Puls | 19 402 412 zł | 13 826 325 zł |
TV 4 | 18 957 885 zł | 19 206 699 zł |
National Geographic Channel | 15 307 175 zł | 13 631 795 zł |
monitorowane stacje razem | 814 882 111 zł | 766 308 823 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama TV: TVN wyprzedził Polsat, mocno w górę TVP2 i TV Puls (TOP10)