Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami
Tradycyjne media zarobiły w okresie od stycznia do maja br. 7,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Największe wzrosty zanotowały indoor, kina i radio. Spadły natomiast przychody reklamowe dzienników.
Wszystkie tradycyjne media zarobiły przez pięć pierwszych miesięcy tego roku na reklamach 12,6 mld zł (cennikowo, według danych Kantar Media). To 7,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.
Największe wpływy tradycyjnie już wygenerowała telewizja, która zarobiła na emisji reklam 6,6 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 1,4 proc.
Drugie pod względem przychodów z reklam medium - radio zwiększyło wpływy o 18,7 proc., do 2,4 mld zł.
W omawianym okresie reklamodawcy więcej pieniędzy wydali też w magazynach, kinach, na outdoorze i w indoorze. Wartość reklam w magazynach wyniosła 1,6 mld zł (o 15,7 proc. więcej niż rok wcześniej), w kinach - 709 mln zł (o 23,3 proc. więcej), na outdoorze - 641,3 mln zł (8,5 proc. więcej), a w indoorze - 22,5 mln zł (36,3 proc. więcej).
Mniej na reklamach zarobiły natomiast dzienniki - ich przychody spadły o 4,1 proc., do 598,2 mln zł.
Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
Wirtualnemedia.pl | I-V 2015 | I-V 2016 |
|
Media | Wpływy | Wpływy | zmiana proc. |
Telewizja | 6 544 821 836 zł | 6 636 868 751 zł | 1,4 |
Radio | 2 057 065 217 zł | 2 442 033 276 zł | 18,7 |
Gazety | 623 665 120 zł | 598 150 465 zł | -4,1 |
Magazyny | 1 366 621 418 zł | 1 580 833 311 zł | 15,7 |
Outdoor | 591 270 710 zł | 641 246 425 zł | 8,5 |
Kina | 574 921 150 zł | 709 003 487 zł | 23,3 |
Indoor | 16 531 450 zł | 22 533 300 zł | 36,3 |
Razem | 11 774 896 901 zł | 12 630 669 015 zł | 7,3 |
Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa i radiowa w Polsce mocno w górę, tylko dzienniki ze spadkami