Radio Wrocław: 6 proc. wpływów więcej, 1,1 mln zł zysku mniej
W ub.r. abonament rtv i rekompensata stanowiły już 76,6 proc. przychodów publicznego Radia Wrocław, podczas gdy wpływy reklamowe zmalały o 14,3 proc. Łącznie rozgłośnia zanotowała wzrost przychodów o 6,2 proc. do 22 mln zł, a przy zwiększeniu się kosztów operacyjnych o 11,5 proc. do 21,55 mln zł jej zysk netto spadł z 1,34 mln zł do 218,1 tys. zł.
Przychody Radia Wrocław z abonamentu radiowo-telewizyjnego zwiększyły się rok do roku z 9,5 do 9,62 mln zł, a z rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa - z 4,4 do 7,5 mln zł. W efekcie ich łączny udział we wpływach rozgłośni poszedł w górę z 66,7 do 76,6 proc.
Natomiast ujemny wynik ze zmiany stanu produktów i pogłębił się z -115,3 do -345,7 tys. zł.
Według badania Radio Track w drugiej połowie ub.r. Radio Wrocław miało 4,7 proc. udziału w rynku słuchalności we Wrocławiu, wobec 2,6 proc. rok wcześniej.
Mniej z reklam, biletów i wynajmu
Za to przychody rozgłośni ze sprzedaży zmalały z 6,93 do 5,23 mln zł. Wpływy ze sprzedaży czasu antenowego zmniejszyły się z 4,22 do 3,62 mln zł, a ich udział w łącznych przychodach rozgłośni - z 20,3 do 16,2 proc.
W związku z epidemią jeszcze mocniej skurczyło się kilka innych obszarów działalności Radia Wrocław. Wpływy z wynajmu sali koncertowej poszły w dół z 360,8 do 120,3 tys. zł, z biletów i organizacji imprez - z 691,5 do 130,5 tys. zł, a ze szkoleń, praktyk i konferencji - ze 126,4 do 68,2 tys. zł.
Więcej na pensje, dziennikarze zarabiają po 8 tys. zł brutto
Koszty operacyjne Radia Wrocław zwiększyły się o 11,5 proc. - z 19,32 do 21,55 mln zł Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 9,24 do 9,53 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,92 do 2,03 mln zł.
W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 105,75 etatów, wobec 104,29 w 2019 roku. Liczba etatów dziennikarskich zwiększyła się z 39,29 do 40,5, a administracyjno-biurowych i finansowych - z 18,5 do 19,25.
Na stanowisku dziennikarskim średnie wynagrodzenie brutto wynosiło 7 971,94 zł, w dziale sprzedaży reklam - 9 575,46 zł, w dziale promocji i marketingu - 6 289,28 zł, na stanowisku administracyjno-biurowym i finansowym - 4 571,24 zł, a na stanowisku dyrektorskim - 13 201,51 zł.
Nakłady Radia Wrocław na usługi obce zwiększyły się z 3,87 do 5,26 mln zł, na podatki i opłaty - z 1,03, do 1,42 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 756,9 do 776 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,72 do 1,75 mln zł.
Wpływy finansowe zmalały z 97,6 do 67,4 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły ze 106,1 do 130,2 tys. zł.
Zysk w dół o ponad 1 mln zł
Zysk sprzedażowy Radia Wrocław poszedł w dół z 1,39 mln zł do 452,2 tys. zł, zysk operacyjny - z 1,57 mln zł do 574,4 tys. zł, zysk brutto - z 1,56 mln zł do 511,5 tys. zł, a zysk netto - z 1,34 mln zł do 218,1 tys. zł.
W br. rozgłośnia planuje osiągnąć 20,74 mln zł przychodów sprzedażowych netto, z czego 9,68 mln zł z abonamentu rtv, 6,78 mln zł z rekompensaty abonamentowej i 4,28 mln zł ze sprzedaży własnej (w tym 3,14 mln zł wpływów reklamowych).
Dołącz do dyskusji: Radio Wrocław: 6 proc. wpływów więcej, 1,1 mln zł zysku mniej
Oczywista oczywistość!