Radio mniej z reklam. RMF FM mocno w dół (TOP 10)
W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 4,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Spory spadek przychodów reklamowych zanotowało RMF FM, za to duże wzrosty - Radio ZET, Tok FM i Eska Rock.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że RMF FM (Grupa RMF) w lipcu cennikowo zarobiło z reklam aż o 39,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Głównie z powodu tak dużego spadku tej stacji wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni zmalały w skali roku o 4,4 proc., podczas gdy w I półroczu były o 17,8 proc. wyższe niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).
>>> RMF FM i Radio ZET dalej tracą, zyskały Trójka i Eska Rock
Niewielki spadek - 5,1 proc. - cennikowych wpływów reklamowych zanotowała w lipcu Trójka (Polskie Radio), za to nieznaczne wzrosty - Eska Warszawa i Eska Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - 3 i 7,9 proc. Natomiast po kilkanaście procent więcej zarobiły z reklam Jedynka (Polskie Radio), Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) i Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - odpowiednio: 17,4, 12,4 i 10,4 proc.
>>> Sieci radiowe: rekordowy wzrost Radia Złote Przeboje, traci Audytorium 17
Jeszcze większe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły w lipcu Radio ZET (Eurozet) i Tok FM (Agora) - 29,4 i 31,4 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła aż o 67,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII.2012 | VII.2011 |
Radio ZET | 47 943 200 zł | 37 048 920 zł |
RMF FM | 47 579 340 zł | 78 886 290 zł |
Program III Polskiego Radia | 9 392 670 zł | 9 895 650 zł |
Program I Polskiego Radia | 6 898 440 zł | 5 874 890 zł |
Eska Wrocław | 4 767 508 zł | 4 416 030 zł |
Eska Rock | 4 522 520 zł | 2 701 980 zł |
Tok FM | 4 445 420 zł | 3 383 395 zł |
Eska Warszawa | 3 732 280 zł | 3 621 940 zł |
Eska Poznań | 3 441 770 zł | 3 063 024 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 3 217 648 zł | 2 913 532 zł |
monitorowane stacje razem | 221 488 608 zł | 231 584 503 zł |
Dołącz do dyskusji: Radio mniej z reklam. RMF FM mocno w dół (TOP 10)
jeśli te teksty są tak rzetelne jak daty to niezły smieciuch z tego portalu...
A merytoryczniej... Temat prosty. Zeta łyknęła Aflofarm a RMF nie ma nic od tego klienta. Ot cała tajemnica. Pytanie kto dał lepszy rabacik jest retoryczne :)
Na pewno, przecież zawsze tak jest a Radiem ZET że kłamia aby sie tylko wyszło.
A RMF FM to solidna stacja, po prostu sa wakacje a rynek reklamowy w Polsce się pogasza, reklamodawcy coraz mnie wydawaja na reklamę.