Rada Reklamy udzieli porad prawnych reklamodawcom i mediom
Rada Reklamy będzie oceniać reklamy przed ich debiutem na rynku. W tym celu zaoferuje reklamodawcom i mediom usługę copy advise.
- Usługa copy advise oceni reklamy pod kątem ich etyczności. Ma ona na celu uchronić reklamodawców i media przed późniejszymi skargami - powiedział nam Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora generalnego Rady Reklamy.
Drozdowski podaje, jakie działania i przekazy powodują skargi. - Chodzi głównie o nieumiejętne wykorzystanie motywów religijnych, dyskryminację ze względu na płeć oraz o przekazy manipulujące dziećmi - mówi.
Rada udzieli porad na każdym z etapów kampanii reklamowej, poczynając od samego pomysłu. Usługa zostanie zaoferowana na przełomie września i października. Będzie dostępna zarówno dla członków Rady Reklamy jak i podmiotów zewnętrznych, przy czym ci ostatni zapłacą za nią około tysiąca złotych.
Usługa copy advice ma być realizowana w przeciągu 2 dni roboczych.
Rada Reklamy już od jakiegoś czasu prowadzimy takie porady. Tylko w tym roku udzielono kilkunastu porad.
Dołącz do dyskusji: Rada Reklamy udzieli porad prawnych reklamodawcom i mediom