Puls 2 ukarany za przekroczenie limitu reklam
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na Telewizję Puls, nadawcę stacji Puls 2, karę w wysokości 15 tys. zł za przekroczenie ustawowego limitu czasu emisji reklam na antenie tego kanału. Ten zamierza odwoła się do sądu.
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej, a do tego czasu wliczana jest autopromocja. Analiza przeprowadzona przez KRRiT wykazała, że telewizja Puls 2 przekroczyła ten limit 21 lutego ub.r. w godz. 18.00-19.00. Kanał nadał wówczas 12 minut reklam oraz dodatkowo 1 minutę i 19 sekund autopromocji.
Krajowa Rada uznała bowiem, że autopromocją, zaliczaną do czasu reklamowego, są materiały, które Puls 2 kwalifikował jako ogłoszenia nadawcy. Zdaniem regulatora były one autopromocją, bo zawierały „nacechowane emocjonalnie sformułowania bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu”. KRRiT wymienia, że były to m.in. takie zdania jak „jeszcze dzisiaj w Pulsie 2 - zobaczcie” czy „nikt się nie oprze Pingwinom z Madagaskaru”. - Ogłoszenie nadawcy powinno zawierać jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji - podkreśla w komunikacie Krajowa Rada.
Telewizja Puls w korespondencji z KRRiT twierdziła, że do ogłoszeń nadawcy dodała jedynie „elementy opisowe” w celu stworzenia bardziej atrakcyjnej formy dla widzów. Jednak regulator nie zgodził się z tym tłumaczeniem i zdecydował, że stacja musi zapłacić 15 tys. zł kary. Nadawca zapowiada, że odwoła się od tej decyzji do sądu.
To już kolejna w ostatnich miesiącach kara dla Telewizji Puls za przekroczenie limitu czasu emisji reklam. W październiku ub.r Krajowa Rada nakazała spółce zapłacić 15 tys. zł kary za tego typu przewinienie na antenie TV Puls. Nadawca nie odwołał się od tej decyzji (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Puls 2 ukarany za przekroczenie limitu reklam