Pudelek wykorzystuje streaming wideo na Facebooku
Portal plotkarski Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) niedawno przeprowadził pierwszy czat wideo na swoim profilu na Facebooku. Serwis chce częściej wykorzystywać możliwości streamingu w tym medium społecznościowym.
- Największą siłą Pudelka są nasi czytelnicy i ich celne komentarze, postanowiliśmy więc umożliwić im bezpośrednie zadawanie pytań - mówi Wirtualnemedia.pl Sylwia Olech, dyrektor wydawnicza Pudelka. Tłumaczy, że serwis zdecydował się na wykorzystanie do tego streamingu wideo na Facebooku, bo „tam są jego użytkownicy”.
Gościem pierwszego czatu w formule AMA (Ask Me Anything , czyli po polsku Zapytaj mnie o wszystko) była Miriam Shaded, działaczka społeczna, prezes Fundacji Estera, sprzeciwiająca się przyjmowaniu imigrantów z krajów arabskich do Polski i opowiadająca się za delegalizacją islamu w naszym kraju.
Jak informuje Grupa Wirtualna Polska, w peaku transmisję na Facebooku, podczas której Shaded odpowiadała na pytania internautów, oglądało jednocześnie 1800 osób. W trakcie wejścia na żywo dodały one ponad 500 komentarzy. - Utwierdziło to nas w przekonaniu, że zarówno sam pomysł, jak i forma podania treści były trafne i na pewno będą przez nas wykorzystywane szerzej - mówi Olech.
Już na początku marca br. Edyta Sidwa, dyrektor produktu rozrywka i serwisów gwiazdorskich w Grupie Wirtualna Polska, mówiła, że Pudelek będzie korzystać z doświadczeń Grupy w obszarze transmisji wideo i zapowiadała aktywizację marki w obszarze social media. Wkrótce w serwisie mają się pojawić też autorskie formaty wideo.
Miriam Shaded w #AMAPudelek
Opublikowany przez PUDELEK na 24 marca 2016
Miriam Shaded to osoba poniekąd związana ze światem polityki. Ostatnio można zauważyć, że Pudelek.pl nieco częściej porusza tematy polityczne - np. relacjonuje protesty antyrządowe, nawet jeśli w demonstracjach nie biorą udziału znane osoby. Kilka tygodni temu na Pudelek.tv pojawiła się zaś relacja z wizyty dziennikarki tego serwisu w Sejmie, podczas której rozmawiała ona z politykami.
Sylwia Olech podkreśla, że nagrania w Sejmie wyszły zabawnie i świeżo, ale serwis nie będzie zwiększać częstotliwości pisania o politykach w kontekście stricte politycznym. - Kierunek AMA z Miriam był wyznaczany przez widzów, którzy sami domagali się odpowiedzi na pytania tematycznie nawiązujące do aktualnych wydarzeń geopolitycznych - wyjaśnia Olech.
- Zdajemy sobie sprawę, że świat polityki to również świat pieniędzy, mody, czy wreszcie historii ludzi obecnych w życiu publicznym nawet przez dwie ostatnie dekady - zatem siłą rzeczy nie możemy traktować polityki jako tabu i unikać jej w naszych materiałach. Będziemy za to, na pewno zaskakiwać kolejnymi rozmówcami - mówi nam dyrektor wydawnicza Pudelka.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. serwis Pudelek.pl miał 2,37 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali 242,2 mln odsłon. Z kolei witryna Pudelek.tv miała w tym czasie 950 tys. użytkowników i 7,7 mln odsłon (zobacz szczegółowe dane).
Dołącz do dyskusji: Pudelek wykorzystuje streaming wideo na Facebooku