Prowly z 4,5 mln zł finansowania stawia na rozwój w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii
Prowly jest funkcjonującym od 2013 r. startupem, który oferuje w modelu SaaS (Software as a Service) usługi związane z komunikacją Public Relations firm i marek. Obecnie z narzędzia korzysta wiele marek, wśród których są IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro.
W 2013 r. Prowly pozyskało pierwszego inwestora - inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów. Teraz startup poinformował o tym, że w kolejnej rundzie finansowania zdobył 4,5 mln zł. z Internet Ventures FIZ - funduszu zarządzanego przez Grupę Private Equity Managers oraz Bluerank - agencji marketingu online. Strony umowy nie podały ile udziałów Prowly zmieniło właściciela w wyniku transakcji.
- Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR - monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Joanna Drabent, CEO i współzałożyciel Prowly. - Z drugiej strony jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy może ją dokładnie przetestować - zaznacza Joanna Drabent. Podkreśla przy okazji czynniki, które jej zdaniem zdecydowały o decyzji inwestycyjnej nowych partnerów.
- Skalowalny model biznesowy, grupa docelowa w postaci klientów biznesowych i sprawny team - tak przynajmniej inwestorzy sami argumentowali chęć swojego zaangażowania - ujawnia szefowa Prowly. Według jej zapowiedzi pieniądze pozyskane obecnie od inwestorów zostaną przeznaczone głównie na zagraniczny rozwój firmy.
- Środki wykorzystamy na ekspansję zagraniczną (budowę zespołów sprzedażowych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii) oraz produkt - plan na jego rozwój mamy na co najmniej półtora roku - obiecuje Drabent. - Pozyskane fundusze pozwolą nam przyspieszyć z jednej strony ekspansję na zagraniczne rynki, a z drugiej szybciej rozwijać produkt - mamy ambicję wyprzedzać nim trendy na rynku komunikacyjnym i wierzymy, że to da nam kilka długości przewagi nad konkurencją.
Zdaniem szefowej Prowly segment PR w modelu SaaS ma przed sobą obiecujące perspektywy na przyszłość. - Produkty SaaS w segmencie PR i komunikacji stają się coraz bardziej popularne - rynek dojrzewa do zmian w sposobie zarządzania swoją pracą. Perspektywy oceniam na bardzo atrakcyjne. Podstawą jest jednak - jak w każdym zresztą segmencie - zbudowanie przewagi konkurencyjnej jeśli chodzi o sam produkt - zaznacza Joanna Drabent.
Komunikacja sukcesami ma to do siebie, że - nawet jak jest ciężko - Ty i tak uśmiechasz się i udajesz przed innymi, że...
Posted by Joanna Drabent on 26 styczeń 2016
Wczoraj oficjalnie rozpoczęliśmy nowy rozdział w historii bluerank. Wiele osób już wie, ale mimo wszystko powtórzę -...
Posted by Maciej Gałecki on 27 styczeń 2016
Dołącz do dyskusji: Prowly z 4,5 mln zł finansowania stawia na rozwój w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii