Procter&Gamble zmniejszy ilość plastiku w opakowaniach w Europie o 30 proc.
Koncern Procter&Gamble zapowiedział, że do 2025 roku jego marki z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir, zmniejszą ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach w Europie o 30 proc.
Ilość plastiku, która ma zostać zredukowana w opakowaniach takich produktów, jak Ariel, Lenor czy Vizir do 2025 roku odpowiada rzędowi plastikowych butelek dłuższemu niż obwód naszej planety.
W ramach podjętych działań okrągłe opakowania na kapsułki Ariel Podst zastąpią torby PetCore, co przełoży się na zmniejszenie opakowania na każde pranie o 75 proc. Do 2022 roku koncern zamierza wprowadzić opakowania wyłącznie w pełni nadające sie do recyklingu.
Deklaracje te złożyła Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Procter & Gamble podczas środowej konferencji „Sustainable Brands Paris”.
P&G stawia na zrównoważony rozwój
Zobowiązanie to jest elementem realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „Ambicja 2030” dla marki Ariel, która opiera się zarówno na jeszcze lepszej skuteczności działania swoich produktów, jaki i zmniejszeniu zużycia zasobów o 50 proc. do 2030 roku, w tym także zastosowaniu pierwotnego tworzywa sztucznego (niepochodzącego z odzysku).
- Naszym celem jest rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony. Zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych w produktach Fabric Care w Europie o 30 proc. do 2025 roku to ważny krok w realizacji tego celu. Jesteśmy dumni z tego, że coraz częściej konsumenci wybierają nasze kapsułki Ariel Pods, które są najbardziej kompaktowym detergentem w naszej ofercie - poinformowano.
Porównując lata 2025 i 2018, planowane ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach marek Ariel, Lenor, Vizir i innych z oferty P&G Fabric Care, przełoży się na zmniejszenie ilości odpadów o 15 tys. ton rocznie. - Nasze marki Ariel, Lenor i Vizir są pionierami w obszarze redukcji opakowań. Będzie to znaczącym krokiem w realizacji naszego zobowiązania, by do 2030 ograniczyć stosowanie nieprzetworzonych tworzyw sztucznych w opakowaniach o 50 proc.. To tylko jeden z wielu przykładów naszych czołowych marek, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom inspirują do zrównoważonej konsumpcji - powiedziała Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G.
Całkowity recykling
P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100 proc. nadawały się do recyklingu. Ariel, Lenor i Vizir starają się zwiększyć popyt na recykling poprzez wzrost udziału poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach, który obecnie kształtuje się na poziomie do 50 proc.Naukowcy P&G współpracują z ekspertami w branży nad takimi innowacyjnymi rozwiązaniami jak perforowane rękawy na butelki o nazwie PetCore, które prowadzą do bardziej zoptymalizowanego recyklingu.
Kapsułki Ariel Pods są najbardziej kompaktowym detergentem w ofercie P&G. W porównaniu do innych produktów zawierają one mniej plastiku na każde pranie oraz mają odpowiednio dobraną ilość detergentu. To pozwala uniknąć marnotrawienia produktu lub dodawania go zbyt dużo. - Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za ograniczenie zużycia plastiku i dążenie do wprowadzenia obiegu zamkniętego, tak aby plastikowe odpady z naszych opakowań nigdy nie trafiły do oceanów ani na wysypiska - mówi Volker Kuhn, wiceprezes P&G Fabric Care.
Walka z plastikiem
W ostatnich miesiącach wiele firm wprowadziło różne ograniczeni dotyczące wszelkiego rodzaju plastikowych produktów.
Sklepy Biedronka od początku kwietnia sprzedają ekotorby, a sieć zapowiedziała, że ograniczy plastik w produktach marki własnej, m.in. w kosmetykach, środkach czystości.
Kaufland zrezygnował z korzystania z wody mineralnej w plastikowych butelkach – zastąpiono ją dystrybutorami do filtrowania wody.
Z plastikowych opakowań rezygnuje też Samsung.
Niektóre firmy z kolei zadeklarowały z kolei, że stosowane przez nich opakowania będą w niedługim czasie całkowicie nadawać się do recyklingu. Zobowiązały się do tego m.in. Henkel czy Żywiec Zdrój.
Pod koniec marca br. Parlament Europejski zatwierdził wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble zmniejszy ilość plastiku w opakowaniach w Europie o 30 proc.