Ponad 100 polskich miast zmierzy się w konkursie Złote Formaty
Ponad 210 projektów ze 103 miast i regionów będzie walczyło onagrodę główną w każdej z czterech kategorii konkursowych wtegorocznej edycji konkursu Złote Formaty.
Konkurs Złote Formaty stanowi, obok konferencji poświęconejzagadnieniom promocji miast, jeden z głównych filarów FestiwaluPromocji Miast i Regionów. Jego celem jest promocja osiągnięć iciągłego podwyższania poziomu realizowanych przez samorządy wPolsce projektów promocyjnych.
Celem II edycji konkursu Złote Formaty jest wyłonienienajlepszych projektów służących promocji miast i regionówzrealizowanych w 2007 roku.
W tegorocznej edycji 103 miasta reprezentujące wszystkiewojewództwa zgłosiły do konkursu 211 projektów w czterechkategoriach konkursowych, z tego 62 projekty w kategoriiwydawnictwo, 36 projektów w kategorii plakat, 44 projekty wkategorii strona www oraz 67 projektów w kategorii event -wydarzenie specjalne. Zarówno liczba projektów jak i samorządów jezgłaszających podwoiła się w porównaniu do I edycji konkursu w 2007roku.
Do 14 marca miasta i regiony mogły zgłaszać swoje propozycje doZłotych Formatów. Konkurs obejmuje cztery odrębne kategorie: plakatreklamowy, wydarzenie specjalne, stronę internetową orazwydawnictwo promocyjne. Miasta i regiony walczyć będą o nagrodęgłówną - outdoorową kampanię reklamową o wartości 100 tys. PLN wkażdej z czterech kategorii konkursowych ufundowaną przez grupęStröer - organizatora i pomysłodawcę Festiwalu Promocji Miast iRegionów. Przez Jury przyznane zostaną także Wyróżnienia. Wtegorocznej edycji dodatkową nagrodę w wysokości 10 tys. PLNufundował Związek Miast Polskich. Wyróżnienie przyzna także jeden zpatronów medialnych - TVP Info.
"Bardzo cieszy nas fakt, że Festiwal motywuje miasta dopodejmowania wzmożonych wysiłków na rzecz strategicznego podejściado kwestii promocji oraz do realizowania ciekawych kampaniipromocyjnych, którymi potem mogą poszczycić się w konkursie ZłoteFormaty. Mamy nadzieję, że wiedza dotycząca skutecznych narzędzipromocji miejsc przekazana na ubiegłorocznym Festiwalu przyczyniłasię do powstania wielu z tych projektów" mówi Janusz Malinowski,Prezes Zarządu Ströer Polska.
Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej GaliFestiwalu w hotelu Sheraton. Projekty oceni Jury, wśród nichznaleźli się eksperci z zakresu budowania marek miast, komunikacjispołecznej i marketingowej, przedstawiciele środowisk akademickichoraz osobistości i postacie życia publicznego m.in. Prof. AndrzejSzromnik - Prorektor Akademii Ekonomicznej w Krakowie, AlicjaGrenda - Zastępca dyrektora Biura ds. Promocji i WspółpracyZagranicznej Związku Miast Polskich, Janusz Malinowski - PrezesZarządu Ströer Polska, Paweł Niziński - Dyrektor Kreatywny GoodBrand oraz Paweł Kastory - Prezes Stowarzyszenia AgencjiReklamowych CEO Corporate Profiles DDB, Magda Florek - adiunkt wKatedrze Handlu i Marketingu w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu,Roman Lubczyński - Interactive Manager, Yung and Rubicam Brands,Adam Mikołajczyk - Dyrektor Zarządzający Brief for Poland, ŁukaszWasilewski - Dyrektor Kreatywny Agencji Galileo Media, JacekSzafader - Z-ca Dyrektora Biura Informacji Turystycznej, PolskaOrganizacja Turystyczna, Arkadiusz Stolarski - Dyrektor GeneralnyAgencji Eventowej Live.
W zeszłym roku statuetki Złotych Formatów trafiły do: Poznaniaza plakat Pierwszy Krzyk, w kategorii wydarzenie specjalne doWłocławka za Break Session Włocławek 2006, w kategorii wydawnictwopromocyjne do Rzeszowa za Podania, legend i opowieści z Rzeszowa iokolic przez dzieci rysunkami ilustrowane - kalendarz na 2007 rokoraz w kategorii strona internetowa do Niepołomic.
Dołącz do dyskusji: Ponad 100 polskich miast zmierzy się w konkursie Złote Formaty