SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem, najwięcej zyskała TV Puls

Polsat to telewizja, która miała największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych w marcu br., podobnie zresztą jak rok wcześniej. Na czele kanałów tematycznych znalazł się Polsat Sport, a stacją, która zanotowała największy wzrost, zarabiając dwa i pół razy więcej niż w marcu 2007 roku, była TV Puls. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w marcu br. wyniosły 277,8 mln zł i były o 32,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka utrzymać pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 243 mln zł (o 17,9 proc. więcej niż w marcu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 131,8 mln zł, czyli o 3 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 95,3 mln zł do 96,8 mln zł.

Pierwszą piątkę kanałów w rankingu zamyka Czwórka, która w marcu br. zarobiła 33,2 mln zł, odnotowując wzrost przychodów o 71,3 proc.

Na szóstym miejscu uplasował się Polsat Sport z kwotą 31,9 mln zł. Kanał ten zyskał w marcu br. 4,5 proc. w porównaniu do marca ub. r. i był liderem wśród stacji tematycznych.

Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowała znajdująca się na ósmym miejscu w zestawieniu TV Puls, której wpływy w marcu br. wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 249,3 proc. więcej niż przed rokiem.


III 2008 ZMIANA
Polsat 277 818 157 zł 32,5%
TVN 242 988 065 zł 17,9%
TVP1 131 794 574 zł -3,0%
TVP2 96 828 818 zł 1,6%
TV4 33 230 932 zł 71,3%
Polsat Sport 31 904 100 zł 4,5%
AXN 30 042 530 zł 152,9%
TV Puls 21 793 845 zł 249,3%
TVN 24 19 360 972 zł 37,0%
TVN Siedem 13 152 741 zł 25,2%
TVP INFO 12 811 815 zł 69,3%
Discovery 11 250 685 zł 63,9%
Cartoon Network 10 542 050 zł 25,3%
4fun TV 10 476 466 zł 79,2%
MTV Polska 10 459 590 zł -10,6%
VIVA Polska 9 776 080 zł 7,6%
Tele 5 8 234 009 zł -36,2%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 906 468 zł 7,0%
Hallmark 6 561 565 zł 101,6%
National Geographic Channel 6 493 050 zł 50,1%



III 2007
Polsat 209 615 481 zł
TVN 206 048 797 zł
TVP1 135 900 893 zł
TVP2 95 277 131 zł
Polsat Sport 30 523 000 zł
TV4 19 403 175 zł
TVN 24 14 132 881 zł
Tele 5 12 913 284 zł
AXN 11 881 167 zł
MTV Polska 11 705 985 zł
TVN Siedem 10 502 969 zł
VIVA Polska 9 089 530 zł
Cartoon Network 8 415 820 zł
Jetix 8 303 035 zł
TVP INFO 7 567 820 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 7 390 847 zł
Discovery 6 863 620 zł
TV Puls 6 239 068 zł
4fun TV 5 846 635 zł
Kino Polska 4 793 673 zł

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i L'oreal Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w marcu br.


III 2008
UNILEVER POLSKA 47 312 432 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 35 030 545 zł
L`OREAL POLSKA 30 963 967 zł
POLKOMTEL 25 247 930 zł
NESTLE POLSKA 25 234 234 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 24 409 036 zł
RECKITT BENCKISER 23 759 230 zł
US PHARMACIA 21 862 148 zł
PTK CENTERTEL 19 823 232 zł
DANONE 17 600 445 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 16 944 400 zł
MASTER FOODS POLSKA 16 491 640 zł
HENKEL 14 714 740 zł
NIVEA POLSKA 13 725 665 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE 12 930 801 zł
GLAXOSMITHKLINE 12 264 004 zł
TV PROMOTION GROUP 11 814 212 zł
AGORA S.A. 11 525 978 zł
MOBILE ENTERTAINMENT COMPANY 10 156 400 zł
GRUPA LOTOS 8 880 291 zł
III 2007
NESTLE POLSKA 37 239 207 zł
UNILEVER - BESTFOODS 34 543 076 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 22 041 910 zł
POLKOMTEL 20 113 695 zł
DANONE 17 234 943 zł
US PHARMACIA 17 116 021 zł
HENKEL 16 911 355 zł
MASTER FOODS POLSKA 16 036 407 zł
L`OREAL POLSKA 15 658 672 zł
P4 15 336 559 zł
RECKITT BENCKISER 14 568 180 zł
GRUPA ŻYWIEC 14 078 795 zł
NIVEA POLSKA 13 728 686 zł
FERRERO POLSKA 13 319 930 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 12 280 149 zł
PTK CENTERTEL 10 901 749 zł
AGORA S.A. 10 173 086 zł
GLAXOSMITHKLINE 9 674 185 zł
PEPSICO 9 588 408 zł
TV PROMOTION GROUP 9 322 148 zł

Reklamodawcy 2008
Reklamodawcy 2007

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, najwięcej zyskała TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl