Połowa młodych konsumentów pokazuje wymarzone prezenty na Facebooku (infografika)
48% młodych ludzi na świecie pokazuje prezenty, o których marzy, na swoim facebookowym profilu - wynika z badania McCann Truth Central.
Badanie wykazało, że dla ponad 1/4 Brytyjczyków zakupy świąteczne kojarzą się z "operacją militarną", a ponad połowie mieszkańców USA - z "wyrywaniem zęba". Natomiast na rynkach rozwijających się okres ten postrzega się albo jako "wygraną na loterii”, albo jako "grę w ulubioną grę". Prawie 1/3 konsumentów na świecie z przyjemnością zleciłaby zrobienie swoich świątecznych zakupów komuś innemu.
Prawie połowa młodych konsumentów w USA ma poczucie, że ich ulubione sklepy znają lepiej ich preferencje zakupowe niż ich rodzice. Statystyczny Amerykanin na świąteczne prezenty wyda 667 dolarów.
W tym roku 68% ogółu badanych zrobi świąteczne zakupy w tradycyjnym sklepie, 28% w internecie, a 4% - za pomocą telefonu komórkowego. Skutki kryzysu ekonomicznego są nadal odczuwane w Europie Zachodniej i USA: konsumenci w tych krajach deklarują, że wydadzą mniej na zakupy świąteczne niż w roku ubiegłym. Tymczasem na rynkach takich jak Meksyk, Brazylia, Indie czy Chiny konsumenci wierzą, że ich tegoroczne zakupy będą bogatsze niż w 2012 roku.
57% respondentów jest zdania, że świąteczne reklamy pojawiają się zdecydowanie za szybko.
Z kolei 70% konsumentów na świecie czuje, że sezon świąteczny to czas, kiedy można sobie pofolgować. Co ciekawe myśli tak tylko 46% Amerykanów.
Badanie zostało przeprowadzone przez McCann Truth Central drogą internetową na grupie ponad 10 000 osób z 11 państw, m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Francji, Hiszpanii, Indii i RPA.
Dołącz do dyskusji: Połowa młodych konsumentów pokazuje wymarzone prezenty na Facebooku (infografika)