Outbrain przejmuje Teads za 1 mld dolarów. Powstanie duża platforma reklamowa
Firma Outbrain, zajmująca się rekomendacją treści, przejmie firmę technologii reklamowych Teads za kwotę 1 miliarda dolarów. Dzięki transakcji ma powstać jedna z największych platform full-funnel, która obejmuje tzw. connected TV.
Dyrektor generalny Outbrain David Kostman będzie nadal kierował połączoną firmą, a dotychczasowi współdyrektorzy generalni Teads: Bertrand Quesada i Jeremy Arditi będą pełnić funkcję współprezesów. Asaf Porat będzie pełnił funkcję COO, kierując integracją obu firm. Altice, obecny właściciel Teads, wyznaczy dwóch członków zarządu (jednego niezależnego) oprócz obecnych ośmiu członków zarządu Outbrain.
David Kostman nazwał przejęcie „transformacyjną transakcją” i uważa, że połączenie dwóch firm i „struktura finansowa transakcji” umożliwia Outbrain osiągnięcie znaczących zysków dla akcjonariuszy.
Połączone firmy mają zapewnić reklamodawcom usługi od connected TV po zakupy online. Plany skoncentrują się na dostarczaniu tego, co kadra zarządzająca firmami nazywa „namacalnymi wynikami”, takimi jak uwaga, głębokie zaangażowanie i konwersje w handlu elektronicznym – w celu połączenia „wcześniej rozdrobnionego środowiska” w otwartym internecie, co obejmuje również connected TV - podano w komunikacie.
Firma połączy ofertę wideo opartą na wynikach i wielokanałowych rozwiązaniach wideo, aby stać się preferowanym miejscem do realizacji wyników marketingowych obejmujących całą ścieżkę sprzedaży i cały proces zakupowy konsumenta.
50 rynków i 2 mld konsumentów miesięcznie
Połączenie Outbrain i Teads ma stworzyć jedną z największych otwartych platform reklamy internetowej, wyróżniającą się zdolnością do generowania wyników w zakresie świadomości, rozważania i celów wydajnościowych - w connected TV, internecie i aplikacjach mobilnych.
Obie firmy połączą w sumie 20 000 bezpośrednich reklamodawców z bazą 10 000 środowisk mediów premium — tworząc jedną z największych ścieżek bezpośrednich dostaw w otwartym internecie i connected TV. Połączona platforma obejmie ponad 50 rynków i dotrze do ponad 2 miliardów konsumentów miesięcznie.
Oczekuje się, że obie spółki wygenerują łączny zysk brutto Ex-TAC w wysokości 660–680 milionów dolarów i skorygowaną EBITDA w wysokości 180–190 milionów dolarów w 2024 roku. Szacuje się, że synergie przyczynią się do dodatkowych 50–60 milionów dolarów skorygowanej EBITDA rocznie w drugim pełnym roku po zakończeniu transakcji, z dalszymi możliwościami rozszerzenia synergii w kolejnych latach.
- To strategiczne połączenie stwarza ogromne nowe możliwości dla branży reklamowej w ogóle. Zbudowaliśmy w Teads zespół światowej klasy, który skupił się na tworzeniu najlepszych wyników wideo i brandingu, a w ciągu ostatnich kilku lat z powodzeniem wnieśliśmy te mocne strony do connedct TV - powiedział Bertrand Quesada, współzałożyciel i współ dyrektor generalny Teads.
Łączna szacowana kwota za przejęcie Teads wynosi około 1 miliarda dolarów, przy założeniu braku gotówki i zadłużenia, w tym zaliczki w wysokości 725 milionów dolarów, podlegającej standardowym korektom, oraz odroczonej płatności gotówkowej w wysokości 25 milionów dolarów. 35 mln dolarów zostanie zapłaconych w akcjach zwykłych Outbrain i 105 mln dolarów w akcjach uprzywilejowanych zamiennych.
Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2025 r. po uzyskaniu wymaganych prawem zgód. Transakcja została jednogłośnie zatwierdzona przez rady dyrektorów Outbrain i Teads.
Szacuje się, że Outbrain osiągnie nakłady reklamowe przekraczające 1,7 miliarda dolarów w 2024 r. i będzie zatrudniać około 2000 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Outbrain przejmuje Teads za 1 mld dolarów. Powstanie duża platforma reklamowa