SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

OLX.pl przed otoDom.pl, w dół Homebook i MuratorDom (TOP10 serwisów o nieruchomościach)

W kategorii nieruchomości i budownictwa zdecydowanym liderem jest dział nieruchomościowy OLX.pl wyprzedzających otoDom.pl. Przez rok duże spadki odwiedzalności zanotowały Homebook.pl i MuratorDom.pl, a mocno zyskały Nieruchomosci-online.pl i KB.pl.

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. dział OLX.pl o nieruchomościach odwiedziło 4,69 mln internautów (co dało 16,7 proc. zasięgu), którzy wykonali 132,06 mln odsłon. Natomiast otoDom.pl (Grupa OLX) miał 3,9 mln użytkowników i 94,36 mln odsłon.

Po nieco ponad 2 mln odwiedzających zanotowały Homebook.pl (Grupa Wirtualna Polska) i MuratorDom.pl (Grupa ZPR Media). W pierwszym serwisie 2,38 mln internautów wykonało 33,5 mln odsłon, a w drugim 2,15 mln użytkowników wygenerowało 9,02 mln odsłon.

Nieruchomosci-online.pl zanotowały 1,68 mln odwiedzających i 10,71 mln odsłon, dział Dom na Onecie - 1,63 mln użytkowników i 3,9 mln odsłon, natomiast sekcja o nieruchomościach na Gratka.pl przy 1,4 mln odwiedzających miała 46,79 mln odsłon.

Gratka pod koniec lutego br. została przejęta od Polska Press Grupy przez Ringier Axel Springer Polska, który jednocześnie ogłosił wezwanie na akcje MZN Property, wydawcy m.in. Morizon.pl (w styczniu ten serwis miał 1,15 mln użytkowników i 10,91 mln odsłon).

W ciągu roku sekcja nieruchomościowa OLX.pl zanotowała spadek zasięgu o 0,29 pkt proc. (1,7 proc.) i wzrost liczby odsłon o 15,37 mln (13,2 proc.), a otoDom.pl zyskał 0,83 pkt proc. zasięgu (6,3 proc.) i 6,89 mln odsłon (7,9 proc.).

Za to Homebook.pl stracił rok do roku 3,36 pkt proc. zasięgu (28,4 proc.) i 20,69 mln odsłon (38,2 proc.), MuratorDom.pl - 1,64 proc. zasięgu (17,6 proc.) i 2,15 mln odsłon (19,3 proc.), a sekcja Dom Onetu - 0,9 pkt proc. zasięgu (13,4 proc.) i 767,8 tys. odsłon (16,4 proc.).

Dział o nieruchomościach na Gratka.pl zanotował spadek o 0,14 pkt proc. zasięgu (2,7 proc.) i 12,13 mln odsłon (20,6 proc.), analogiczna sekcja Sprzedajemy.pl - o 0,61 pkt proc. zasięgu (11 proc.) i 805,8 tys. odsłon (15,2 proc.), a Morizon.pl - o 0,58 pkt proc. zasięgu (12,4 proc.) i 841,1 tys. odsłon (7,2 proc.).

Z drugiej strony wyniki Nieruchomosci-online.pl poszły w górę o 3,84 pkt proc. zasięgu (177,8 proc.) i 7,47 mln odsłon (230,6 proc.), a KB.pl - o 1,25 pkt proc. zasięgu (47,3 proc.) i 1,03 mln odsłon (42,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: OLX.pl przed otoDom.pl, w dół Homebook i MuratorDom (TOP10 serwisów o nieruchomościach)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dem
Tylko dlaczego serwisy z drobnymi ofertami (OLX, otoDom) są porównywane z e-commercem (homebook)?
0 0
odpowiedź