Nowy dziennik Polskapresse liczy na reklamy partii politycznych
Ogólnopolski dziennik wydawnictwa Polskapresse ruszy przed październikowymi wyborami parlamentarnymi, potwierdził w piątek wiceprezes wydawnictwa Grzegorz Haftarczyk. Dziennik już zbiera reklamy, liczy że skorzysta jeszcze na wydatkach partii związanych z kampanią wyborczą.
"Z całą pewnością wystartujemy jeszcze przed wyborami" - powiedział Haftarczyk w piątkowym wywiadzie dla telewizji TVN CNBC. Nie chciał jednak uściślić terminu.
Haftarczyk nie podał też wielkości budżetu przeznaczonego na marketing nowego tytułu. Nie powiedział też, jak długo projekt może przynosić wydawcy straty.
"Mamy do dyspozycji duże pieniądze, które zapewniają możliwość rozwoju" - powiedział Haftarczyk. Wcześniej "Gazeta Prawna" podała, że budżet marketingowy tytułu wyniesie ok. 100 mln zł. Nie podała jednak źródła tej wiadomości, a prezes spółki Dorota Stanek odmawiała jej skomentowania.
Zdaniem analityków, KBC Securities budżet nowej gazety będzie podobny do tego jakim przed rokiem dysponował "Dziennik", wydawany przez Axel Springer Polska.
"Naszym zdaniem, nowy dziennik, ponieważ już istnieje na rynku lokalnym, może aplikować o wydatki reklamowe w części ogólnopolskiej, tj. ok. 1/3 łącznych wydatków w dziennikach" - napisali analitycy DI BRE w raporcie poświęconym wydawcy "Gazety Wyborczej" spółce Agora.
W wywiadzie dla TVN CNBC Haftarczyk potwierdził, że jednym z powodów dla którego Polskapresse zdecydowało się na wydanie tytułu ogólnopolskiego była chęć zwiększenia przychodów z reklam.
"Budżety reklamowe na poziomie ogólnopolskim są dużo wyższe, choć na poziomie regionalnym widzimy wyższą dynamikę ich wzrostu" - powiedział wiceprezes Polskapresse.
Według niego, nowy tytuł ma być gazetą opiniotwórczą, a nie tabloidem. Ma równocześnie wprowadzić nową jakość na rynek dzienników. W końcu sierpnia Polskapresse podpisało umowę z brysyjskim dziennikiem "The Times", na mocy której może korzystać z jego marki i treści.
"Ma to być gazeta społecznościowa wykorzystująca m.in. fenomen blogów" - powiedział Haftarczyk. Nie odpowiedział jednak, w jakim stopniu czytelnicy będą mogli uczestniczyć w tworzeniu zawartości nowego tytułu. Zaznaczył jednak, że dziennik będzie współpracował z portalem internetowym wiadomosci24.pl.
Według analityków, nowy tytuł będzie rywalizował przede wszystkim z "Gazetą Wyborczą", "Dziennikiem" oraz "Rzeczpospolitą".
"Liczymy też, że zdobędziemy czytelników, którzy dziś nie kupują gazet" - powiedział Haftarczyk. Dodał, że spodziewa się, że obecni gracze na rynku dzienników ogólnopolskich zareagują szybko na nową sytuację i walka o pozycję lidera może być długa.
Dyrektor Domu Mediowego Starlink Tomasz Chełmecki ocenia, że nowemu tytułowi będzie bardzo trudno pozyskać czytelników, którzy dziś nie kupują nowej gazety. Dodał też, że Polskapresse musi uważać na to, żeby nie stracić obecnych czytelników swoich gazet regionalnych.
Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje 8 dzienników o łącznej tygodniowej sprzedaży 2,8 mln egz. Haftarczyk ocenia, że średnia dzienna sprzedaż tych dzienników to ok. 520 tys. egzemplarzy. Nowy dziennik ma być zbudowany na ich podstawie.
Według Chełmeckiego, najbardziej prawdopodobna cena nowego dziennika to 1,5 zł. Grzegorz Haftarczyk nie chciał komentować tej spekulacji.
Dołącz do dyskusji: Nowy dziennik Polskapresse liczy na reklamy partii politycznych