SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen wprowadza do ratingów dane z serwisów Hulu i YouTube TV

Firma badawcza Nielsen zapowiedziała, że włączy do swoich badań oglądalności dane zbierane ze streamingowych serwisów telewizyjnych Hulu oraz YouTube TV. - To poważny krok w kierunku podążania za tym w jaki sposób coraz więcej użytkowników konsumuje treści - podkreśla Megan Clarken, jedna z dyrektorów Nielsena.

Zapowiadając plany wprowadzenia do oferty danych dotyczących oglądalności Hulu oraz YouTube TV Nielsen zaznacza, że do tej pory ta najbardziej znana na świecie firma ratingowa (działająca też na polskim rynku) jedynie w niektórych przypadkach zbierała informacje dotyczące serwisów streamingowych. Działo się tak np. wtedy gdy tradycyjni nadawcy telewizyjni udostępniali swoje treści za pośrednictwem platform cyfrowych.

Teraz ma być inaczej. Nielsen zapewnia, że na stałe włącza do swojej oferty kierowanej do reklamodawców ratingi programów nadawanych za pośrednictwem Hulu oraz serwisu YouTube TV. Dane będą dostępne w pakietach C3 oraz C5 obejmujących pomiary oglądalności w ciągu 3 oraz 7 dni.

- Poszerzenie stałej oferty o platformy streamingowe to poważny krok w kierunku podążania za tym w jaki sposób coraz więcej użytkowników konsumuje treści - podkreśla Megan Clarken, jedna z dyrektorów Nielsena. - Oczywiście dostosowanie naszych badań do cyfrowego ekosystemu wymaga zastosowania zupełnie innych rozwiązań i technologii niż w wypadku tradycyjnej telewizji, ale jesteśmy na to przygotowani.

Mega Clarken nie wyklucza, że w przyszłości Nielsen poszerzy swoje ratingi także o kolejne platformy streamingowe oferujące użytkownikom treści telewizyjne.

 

Dołącz do dyskusji: Nielsen wprowadza do ratingów dane z serwisów Hulu i YouTube TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl