Kanał NickMusic już nadaje
We wtorek o godz. 6 rano w miejsce MTV Music 24 zadebiutował kanał Nick Music, skierowany do dzieci od 6 do 11 lat. Nadawcą stacji jest amerykański koncern ViacomCBS.
O zmianach w kanałach ViacomCBS informowaliśmy kilka tygodni temu. W ofercie NickMusic znajdują się teledyski muzyczne takich wykonawców, jak Ariana Grande, Ed Sheeran, Dua Lipa czy Justin Timberlake. Wcześniej kanał pojawił się w Stanach Zjednoczonych, Belgii i Holandii.
ViacomCBS tłumaczy zmianę wprowadzeniem oferty dla kolejnych pokoleń. W portfolio nadawcy znajdują się bowiem m.in. MTV 90s, MTV Hits czy MTV 00s. Nowy kanał nie przerywa programów blokami reklamowymi. Stacja jest dostępna w Cyfrowym Polsacie, Canal+, Orange TV, UPC Polska, Vectrze i innych sieciach kablowych.
Kolejna zmiana po zniknięciu Vivy Polska i MTV Music
MTV Music 24 rozpoczął w Polsce nadawanie w marcu 2020 roku. Prezentował muzykę popularną bez przerw reklamowych. W latach 2017-2020 w miejscu tej stacji nadawał MTV Music, a w latach 2000-2017 Viva Polska, przez kilka lat najpopularniejszy kanał muzyczny w Polsce. Słowo Nick w nazwie NickMusic odnosi się do marki Nickelodeon, kanałów dziecięcych i młodzieżowych koncernu ViacomCBS.
Kanały ViacomCBS nadają w oparciu o czeskie koncesje
NickMusic to już drugi muzyczny kanał na polskim rynku, który skierowana jest dla dzieci. Od września 2020 roku oglądać można 4Fun Kids, którego nadawcą jest 4Fun TV. Wprowadzenie NickMusic to nie koniec zmian w portfolio amerykańskiego koncernu. W niedzielę, 1 sierpnia ViacomCBS na polskim rynku uruchomi nowy kanał MTV 00s. Stacja w swojej ofercie zastąpi VH1 Europe. ViacomCBS nie potrzebuje zgody Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na zmiany w swoich kanałach. Nadaje w oparciu o czeskie koncesje, co jest możliwe dzięki obecności Polski w Unii Europejskiej.
W 2020 roku przychody ViacomCBS wyniosły 25,28 mld dol. w porównaniu z 26,99 mld dol. w 2019 roku. To spadek o 6 proc. w ujęciu rocznym. Za to w samym czwartym kwartale 2020 roku koncern odnotował wzrost przychodów na poziomie 3 proc., one wyniosły 6,84 mld dol. Zysk netto z działalności operacyjnej w ub.r. wyniósł 2,3 mld dol., co jest wynikiem o 27 proc. gorszym niż w roku 2019, kiedy koncern zarobił 3,17 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Kanał NickMusic już nadaje