SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

nc+ nie zwalnia z reklamami. Do tej pory wydała na nie 15 mln zł

Cennikowe wydatki reklamowe nc+ w telewizji, radiu i prasie wyniosły do tej pory 14,7 mln zł. Firma nie zmniejszyła intensywności kampanii z powodu kryzysu wizerunkowego wywołanego protestami klientów.

Kampania reklamowa nc+ jest prowadzona już od miesiąca. Oferta platformy została zaprezentowana 21 marca, ale już dwa tygodnie wcześniej do emisji w telewizji, radiu i internecie trafiły reklamy teaserowe zapowiadające nc+ jako „nową definicję rozrywki” (przeczytaj więcej i obejrzyj je). Dane z admonitu przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Instytut Monitorowania Mediów pokazują, że spoty te zostały wyemitowane 862 razy w telewizji i 819 razy w radiu, co cennikowo kosztowało 4,33 mln zł (internet nie jest jeszcze objęty badaniem Instytutu Monitorowania Mediów).

W dniu premiery nc+ rozpoczęła się jej właściwa kampania reklamowa, która oprócz telewizji, radia i internetu obejmuje prasę i outdoor. Reklamy, będące rozwinięciem spotów teaserowych, przekonują, że na nowej platformie dostępnych jest ponad 50 kanałów HD, multiroom z możliwością podłączenia do 6 telewizorów, atrakcyjne transmisje sportowe i filmy, a pakiet z Canal+ kosztuje już od 59 zł miesięcznie (zobacz ten spot).

W ciągu pierwszego tygodnia reklamy zostały wyemitowane 1 132 razy w telewizji, 552 razy w radiu i 15 razy opublikowane w prasie. Cennikowo kosztowało to niecałe 6 mln zł.

W czwartek 28 marca nc+ oficjalnie przyznała, że ma duży problem z klientami niezadowolonymi z nowej oferty. Tego dnia prezes firmy, Julien Verley, wysłał założycielowi forum i profilu facebookowego Anty nc+ list otwarty z propozycją spotkania (którą twórca Anty nc+ po kilku dniach odrzucił - przeczytaj o tym więcej). Z nc+ odszedł dyrektor marketingu Marek Staniszewski, a następnego dnia zwolniona została Beata Mońka, wiceprezes. ds. biznesu, komunikacji i brandingu. Natomiast abonenci n, którzy dostali listy informujące ich o automatycznej migracji do nc+ w przypadku niewypowiedzenia dotychczasowej umowy do połowy kwietnia, zaczęli to zgłaszać do UOKiK-u, który po paru dniach zdecydował się wszcząć postępowanie przeciw firmie (więcej na ten temat).

>>> Będzie nowa oferta nc+. „Pracujemy nad rozwiązaniami”

Mimo dużego kryzysu wizerunkowego w kolejnych dniach nc+ kontynuowała działania reklamowe w niezmienionej formie. W ciągu półtora tygodnia reklamy pojawiły się 1 039 razy w telewizji, 266 razy w radiu i 12 razy w tytułach prasowych. Intensywność kampanii znacząco spadła tylko w radiu, a w dominującej w mediaplanie telewizji zmalała w naturalny sposób, po kulminacji w pierwszych dniach po starcie nc+. Od 29 marca do 8 kwietnia reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe cennikowo kosztowały nc+ 4,4 mln zł.

Dla porównania, według Kantar Media od stycznia do lipca ub.r. cennikowe wydatki na reklamy platformy n (bez internetu) wyniosły 21,1 mln zł, a Canal+ Cyfrowego - 57 mln zł (zobacz szczegóły).

Działania reklamowe nc+ 
WIRTUALNEMEDIA.PLcennikowe wydatki (w zł)
9-20 III21-28 III29 III - 8 IV
telewizja3 928 1734 726 7493 668 903
radio401 125360 707258 305
prasa 875 829475 243
WIRTUALNEMEDIA.PLemisje reklam
9-20 III21-28 III29 III - 8 IV
telewizja8621 1381 039
radio819552266
prasa 1512

 

 


 

Dołącz do dyskusji: nc+ nie zwalnia z reklamami. Do tej pory wydała na nie 15 mln zł

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vitamina
Tylko głupi nC kupi!
odpowiedź
User
CyfrowyDoradca.pl
Ofertę nc+ można porównać z innymi pakietami przy pomocy darmowej porównywarki www.CyfrowyDoradca.pl/tv
odpowiedź
User
Piotr"
Pakiet z C+ kosztuje 79zł (2xCanal+ Family), 99zł (2xCanal+Family, 2xCanal+Film) lub 119 zł (wszystkie 6 Canal+), a nie 59 zł.
odpowiedź