nc+ nie zwalnia z reklamami. Do tej pory wydała na nie 15 mln zł
Cennikowe wydatki reklamowe nc+ w telewizji, radiu i prasie wyniosły do tej pory 14,7 mln zł. Firma nie zmniejszyła intensywności kampanii z powodu kryzysu wizerunkowego wywołanego protestami klientów.
Kampania reklamowa nc+ jest prowadzona już od miesiąca. Oferta platformy została zaprezentowana 21 marca, ale już dwa tygodnie wcześniej do emisji w telewizji, radiu i internecie trafiły reklamy teaserowe zapowiadające nc+ jako „nową definicję rozrywki” (przeczytaj więcej i obejrzyj je). Dane z admonitu przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Instytut Monitorowania Mediów pokazują, że spoty te zostały wyemitowane 862 razy w telewizji i 819 razy w radiu, co cennikowo kosztowało 4,33 mln zł (internet nie jest jeszcze objęty badaniem Instytutu Monitorowania Mediów).
W dniu premiery nc+ rozpoczęła się jej właściwa kampania reklamowa, która oprócz telewizji, radia i internetu obejmuje prasę i outdoor. Reklamy, będące rozwinięciem spotów teaserowych, przekonują, że na nowej platformie dostępnych jest ponad 50 kanałów HD, multiroom z możliwością podłączenia do 6 telewizorów, atrakcyjne transmisje sportowe i filmy, a pakiet z Canal+ kosztuje już od 59 zł miesięcznie (zobacz ten spot).
W ciągu pierwszego tygodnia reklamy zostały wyemitowane 1 132 razy w telewizji, 552 razy w radiu i 15 razy opublikowane w prasie. Cennikowo kosztowało to niecałe 6 mln zł.
W czwartek 28 marca nc+ oficjalnie przyznała, że ma duży problem z klientami niezadowolonymi z nowej oferty. Tego dnia prezes firmy, Julien Verley, wysłał założycielowi forum i profilu facebookowego Anty nc+ list otwarty z propozycją spotkania (którą twórca Anty nc+ po kilku dniach odrzucił - przeczytaj o tym więcej). Z nc+ odszedł dyrektor marketingu Marek Staniszewski, a następnego dnia zwolniona została Beata Mońka, wiceprezes. ds. biznesu, komunikacji i brandingu. Natomiast abonenci n, którzy dostali listy informujące ich o automatycznej migracji do nc+ w przypadku niewypowiedzenia dotychczasowej umowy do połowy kwietnia, zaczęli to zgłaszać do UOKiK-u, który po paru dniach zdecydował się wszcząć postępowanie przeciw firmie (więcej na ten temat).
>>> Będzie nowa oferta nc+. „Pracujemy nad rozwiązaniami”
Mimo dużego kryzysu wizerunkowego w kolejnych dniach nc+ kontynuowała działania reklamowe w niezmienionej formie. W ciągu półtora tygodnia reklamy pojawiły się 1 039 razy w telewizji, 266 razy w radiu i 12 razy w tytułach prasowych. Intensywność kampanii znacząco spadła tylko w radiu, a w dominującej w mediaplanie telewizji zmalała w naturalny sposób, po kulminacji w pierwszych dniach po starcie nc+. Od 29 marca do 8 kwietnia reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe cennikowo kosztowały nc+ 4,4 mln zł.
Dla porównania, według Kantar Media od stycznia do lipca ub.r. cennikowe wydatki na reklamy platformy n (bez internetu) wyniosły 21,1 mln zł, a Canal+ Cyfrowego - 57 mln zł (zobacz szczegóły).
Działania reklamowe nc+ | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | cennikowe wydatki (w zł) | ||
9-20 III | 21-28 III | 29 III - 8 IV | |
telewizja | 3 928 173 | 4 726 749 | 3 668 903 |
radio | 401 125 | 360 707 | 258 305 |
prasa | 875 829 | 475 243 | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | emisje reklam | ||
9-20 III | 21-28 III | 29 III - 8 IV | |
telewizja | 862 | 1 138 | 1 039 |
radio | 819 | 552 | 266 |
prasa | 15 | 12 |
Dołącz do dyskusji: nc+ nie zwalnia z reklamami. Do tej pory wydała na nie 15 mln zł