„National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” o 40 proc. w dół
W lipcu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „NG Traveler”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2015 roku wyniosła 33 227 egz. Była ona o 15,27 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 4,35 proc. i uplasował się na poziomie 25 179 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 10 477 egz., po spadku w skali roku o 13,25 proc.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 39,73 proc. i wyniosła 5 497 egz.
ZKDP | lipiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 46 000 | 33 622 | 33 227 | 59 000 | 39 232 | 39 214 |
NG Traveler | 33 547 | 25 179 | 25 179 | 41 000 | 24 129 | 24 129 |
Podróże | 23 200 | 11 968 | 10 477 | 22 400 | 13 607 | 12 077 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 6 497 | 5 497 | 27 000 | 12 871 | 9 121 |
W lipcu 2015 roku w porównaniu do czerwca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 10,36 proc.) pochwalić się mógł magazyn „NG Traveler”. Natomiast jedyny spadek odnotował „National Geographic Polska” - było to 6,32 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 46 000 | 33 622 | 33 227 | 45 500 | 36 016 | 35 470 |
NG Traveler | 33 547 | 25 179 | 25 179 | 34 000 | 22 816 | 22 816 |
Podróże | 23 200 | 11 968 | 10 477 | 23 000 | 10 831 | 9 530 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 6 497 | 5 497 | 17 000 | 6 328 | 5 178 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” o 40 proc. w dół