„National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” o 40 proc. w dół
W lipcu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „NG Traveler”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2015 roku wyniosła 33 227 egz. Była ona o 15,27 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 4,35 proc. i uplasował się na poziomie 25 179 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 10 477 egz., po spadku w skali roku o 13,25 proc.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 39,73 proc. i wyniosła 5 497 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
46 000 |
33 622 |
33 227 |
59 000 |
39 232 |
39 214 |
NG Traveler |
33 547 |
25 179 |
25 179 |
41 000 |
24 129 |
24 129 |
Podróże |
23 200 |
11 968 |
10 477 |
22 400 |
13 607 |
12 077 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
6 497 |
5 497 |
27 000 |
12 871 |
9 121 |
W lipcu 2015 roku w porównaniu do czerwca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 10,36 proc.) pochwalić się mógł magazyn „NG Traveler”. Natomiast jedyny spadek odnotował „National Geographic Polska” - było to 6,32 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
46 000 |
33 622 |
33 227 |
45 500 |
36 016 |
35 470 |
NG Traveler |
33 547 |
25 179 |
25 179 |
34 000 |
22 816 |
22 816 |
Podróże |
23 200 |
11 968 |
10 477 |
23 000 |
10 831 |
9 530 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
6 497 |
5 497 |
17 000 |
6 328 |
5 178 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” o 40 proc. w dół