Prawie 7 mln Polaków na Bookingu. Onet w turystyce z mniejszą przewagą nad WP
Platformę Booking odwiedza miesięcznie prawie 7 mln polskich internautów, ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsze rodzime witryny turystyczne. Wśród nich na czele jest sekcja o podróżach Onetu, wyprzedzając analogiczne działy WP.pl i Gazeta.pl. Natomiast Nocowanie.pl jest dużo popularniejsze od innej globalnej platformy - Airbnb.
Booking, jako stronę www i aplikację mobilną, w marcu br. odwiedziło 6,93 mln polskich internautów, co przełożyło się 23,35 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 16 minut i 9 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na kilkanaście minut internautów przyciągała jeszcze sekcja turystyczna Onetu (Ringier Axel Springer Polska). 4,94 mln użytkowników (dało to 16,66 proc. zasięgu) spędziło na niej przeciętnie po 12 minut i 25 sekund. Natomiast analogiczny dział WP.pl zanotował 4,59 mln odwiedzających, 15,49 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 34 sekundy średniego czasu korzystania.
Do Wirtualnej Polski należą jeszcze dwie witryny w zestawieniu. Sekcja o podróżach na o2.pl przyciągnęła 1,27 mln internautów (4,3 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 3 sekundy, a służące do rezerwacji noclegów Nocowanie.pl - 1,69 mln użytkowników, średnio na 5 minut i 42 sekundy.
Na Gazeta.pl (Agora) dział turystyczny zanotował 3,11 mln odwiedzających, 10,48 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 1,25 mln użytkowników, 4,2 proc. zasięgu oraz minutę i 28 sekund średniego czasu. Natomiast serwis magazynu „National Geographic” odwiedziło 2,21 mln internautów (7,44 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 56 sekund.
Z Travelist.pl każdy z 1,01 mln internautów (3,41 proc. zasięgu) korzystał średnio przez 3 minuty i 10 sekund. Natomiast Airbnb odwiedziło 707,9 tys. polskich użytkowników (2,39 proc. zasięgu), spędzając średnio po 6 minut i 49 sekund.
W porównaniu do lutego Booking zyskał 101,9 tys. użytkowników oraz 2 minuty i 32 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (to odpowiednio 1,5 i 18,6 proc. w górę).
Natomiast dział turystyczny WP.pl osiągnął wzrost o 887,3 tys. użytkowników (23,9 proc.) i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (0,9 proc.), zbliżając się do analogicznej sekcji Onetu, na której liczba odwiedzających zwiększyła się o 42 tys. (0,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 10 sekund (1,3 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Znacząco zwiększyła się też odwiedzalność witryny „National Geographic” - o 256,1 tys. użytkowników (13,1 proc.) i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,8 proc.). Za to dział o podróżach na Wprost.pl stracił 1,52 mln odwiedzających (54,9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 27 sekund (23,5 proc.).
Travelist.pl zyskał co prawda 66,9 tys. użytkowników (7,1 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 3 minuty i 43 sekundy (54 proc.). Natomiast na Airbnb przy niewielkim wzroście liczby internautów (o 8,3 tys., czyli 1,2 proc.) przeciętny czas korzystania spadł o minutę i 38 sekund (19,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Prawie 7 mln Polaków na Bookingu. Onet w turystyce z mniejszą przewagą nad WP
[url=http://www.yeezy-350.us.com]yeezy outlet[/url]