Mediacap z 28,7 mln zł wpływów i 2,1 mln zł zysku netto w I połowie br.
Spółka Mediacap, do której należą m.in. agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals i EmLab, w minionym półroczu zanotowała 28,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i 2,12 mln zł zysku netto.
Jak podaje spółka, wzrost marży operacyjnej o 6 pkt proc. (do 9,4 proc.) przełożył się na wzrost EBITDA do poziomu 3,3 mln zł (+13,7 proc. rok do roku), a zysku netto - do 2,1 mln zł (więcej o 11,7proc. w skali roku).
W drugim kwartale 2016 roku przychody Mediacapu w segmencie Data wyniosły 6,5 mln zł (wzrost o 11,3 proc. rok do roku), co przełożyło się na 1,1 mln zł (wzrost o 128,5proc.) EBITDA. Istotne wzrosty zanotowano także w segmencie Marketing, gdzie przychody wyniosły 10,3 mln zł (wzrost o 5,5 proc.), co przełożyło się na 1,2 mln zł (+10,1proc.) EBITDA.
Wybrane dane finansowe /tys. PLN/ |
I połowa 2016 roku |
I połowa 2015 roku |
r/r % |
przychody ze sprzedaży |
28 671 |
29 078 |
-1,40% |
zysk na działalności operacyjnej |
2 682 |
2 552 |
5,10% |
marża operacyjna |
9,40% |
8,80% |
+6p.p. |
EBITDA |
3,3 |
2,9 |
13,70% |
marża EBITDA |
11,40% |
9,90% |
+15p.p. |
wynik netto |
2 118 |
1 896 |
11,70% |
wynik netto akcj. jedn. dominującej /w tys. PLN/ |
1 498 |
1 333 |
13,70% |
- Za nami bardzo dobry kwartał. Poprawiliśmy wynik w segmencie marketing, którego zespół stworzył takie głośne kampanie jak: Plus „Brawo Ja”, Tymbark „Z podwórka na stadion”, Nationale-Nederlanden „Superbohaterowie też potrzebują ubezpieczenia” czy wcześniej Wirtualna Polska „#DziejesiewPolsce”. W drugiej połowie roku będziemy realizowali nowe zlecenia dla takich klientów jak: Google, BBC i PGE - wylicza Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.
- Poprawa rentowności Grupy to przede wszystkim zasługa naszej strategii zwiększenia marż w segmencie Data zajmującym się gromadzeniem, analityką i obróbką dużych zbiorów danych. Posiadamy zespół wyspecjalizowany w analityce danych w IQS oraz team doświadczonych programistów w Egde Technology. Od kilku miesięcy skupiliśmy się na intensywnym rozwoju wystandaryzowanych i powtarzalnych produktów, w tym rozwiązań innowacyjnych technologicznie w obszarach Big Data, Cloud i Machine Learning. Jednym z nich jest Plastream - platforma cloudowa do zarządzania i analityki treści wideo, którą z sukcesem budujemy w sposób zintegrowany z Microsoft Azure . Widzimy duże zainteresowanie tego typu produktami, nie tylko w Polsce, ale także na świecie, dlatego jesienią planujemy ogłosić plan jego dalszego rozwoju. Wierzymy, że to właśnie wzmocnienie oferty produktowej stanie się siłą napędową naszego wzrostu organicznego w następnych kwartałach - opisuje szef firmy.
- Co istotne, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do przejęć zarówno strategicznie, o czym świadczy doskonały track-record optymalizacji przejmowanych podmiotów, jak też finansowo - dysponujemy niezbędną gotówką i nie posiadamy żadnego zadłużenia. Mamy nadzieję, że jeszcze w 2016 roku uda nam się przeprowadzić kolejną transakcję akwizycyjną, która pozwoli na zwiększenie naszego zysku EBITDA o co najmniej 2-3 mln zł - dodaje Jacek Olechowski.
Dołącz do dyskusji: Mediacap z 28,7 mln zł wpływów i 2,1 mln zł zysku netto w I połowie br.