SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LPP przedstawia nową strategię. Nowe salony, centrum dystrybucyjne i technologie na pierwszym miejscu

Polski producent odzieży, firma LPP, która w swoim portfolio ma takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zapowiedziała nową strategię, którą ma zamiar realizować w ciągu najbliższych kilku lat. Ambitne plany odzieżowego potentata zakładają m.in. otwieranie salonów na nowych, zagranicznych rynkach, wzrost sprzedaży z e-handlu do 20 proc. czy powstanie fundacji, która umożliwi w przyszłości sukcesję spółki.

Prezes grupy LPP, Marek Piechocki zapowiedział w środę, że zamierza do 2021 roku wydać 1,5 mld złotych na rozbudowę sieci salonów, w takich państwach jak Słowenia, Izrael czy Finlandia. Do 2025 roku na inwestycje przeznaczy natomiast 3,5 mld złotych.

Celem grupy ma być „ekspansja na rynki zagraniczne, budowanie globalnej rozpoznawalności marki Reserved oraz jakościowy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży”. W związku z planem, w tym roku firma otworzy salony w Kazachstanie, Słowenii i Izraelu. W kolejnym pojawi się w takich lokalizacjach jak Bośnia i Hercegowina oraz Finlandia. Docelowo ma startować rocznie przynajmniej na jednym nowym rynku, a do wzrostu rozpoznawalności – także w Europie – marki Reserved ma przyczyniać się stawianie na współpracę z top modelkami, takimi jak Kate Moss (modelka brała m.in. udział w kampanii towarzyszącej otwarciu salonu Reserved w Londynie przy Oxford Street).

Cyfrowa rewolucja

Piechocki zapowiedział także, że jego biznes ma zamiar być beneficjentem cyfrowej rewolucji i podążać za trendami w sektorze fashion tech – chodzi o korzystanie z nowych technologii w branży mody, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży w internecie. W ciągu 3 latach udział handlu internetowego ma zwiększyć się do 20 proc. Inwestycje w sektor technologiczny to dla spółki w tej chwili 60 mln zł rocznie. LPP na stałe zatrudnia aż 350 speców od IT, którzy pracują nad wdrażaniem innowacji dla firmy. Technologie mają być wykorzystywane w całym łańcuchu produkcji – począwszy od zarządzania procesem logistycznym, sprzedażą – skończywszy na obsłudze klienta. Dla przykładu: obecnie LPP jest na etapie wdrażania technologii RFID, polegającej na systemie elektronicznych metek. Umożliwi to klientom szybkie znalezienie pożądanego produktu, ich rozmiaru, a system przekaże informacje, czy poszukiwana rzecz w innym kolorze lub rozmiarze jest w danym salonie.

Firma podkreśla także, że ma zamiar wykorzystywać innowacje do zachowania „polskiego charakteru LPP jako firmy rodzinnej i jej wartości”.

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

LPP istotnym pracodawcą

Odzieżowy potentat zapowiedział również plan budowy centrów dystrybucyjnych – ich łączna powierzchnia ma sięgać 165 tys. mkw. Chce zbudować centrum niedaleko Włocławka - do 2020 roku wyda na ten cel ok. 500 mln zł (łącznie z rozbudową hali w Pruszczu Gdańskim).

Nowe centrum dystrybucyjne oznacza nowe miejsca pracy. Wskaźnik zatrudnienia w grupie ma wzrosnąć o kolejnych tysiąc pracowników, a do 2021 roku może być ich nawet o 4 tys. więcej.  

Powstanie fundacja Semper Simul

Wyniki finansowe LPP może i nie robią wrażenia na tle światowych gigantów, bo sięgają 1,65 mld euro rocznie, ale do 2021 roku zakłada się, że przychody ze sprzedaży wzrosną do poziomu 2,5 mld euro. Pomóc w tym mają wspomniane już inwestycje w e-commerce, której poziom ze sprzedaży sięga w tej chwili 8 proc., a docelowo w 2021 roku ma wynieść 20 proc.

Marek Piechocki, prezes LPP zapowiedział także utworzenie fundacji - Semper Simul, do której przetransferuje akcje spółki. Większościowy pakiet podmiotu ma uprawniać go do 31,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki oraz przejęcia 319 tys. akcji. Taki ruch ma pomóc LPP przygotować się na przyszłą sukcesję firmy. Fundacja ma powstać w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży LPP wyniosły ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć je o ponad połowę.

Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Dołącz do dyskusji: LPP przedstawia nową strategię. Nowe salony, centrum dystrybucyjne i technologie na pierwszym miejscu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polones Copue
Kolejna notatka w witrualnych pisana przez absolwenta wyższej uczelni
"Inwestycje w sektor technologiczny to dla spółki w tej chwili 60 mld zł rocznie." Niebiedna spółka, nawet jak na polskie standardy.
0 0
odpowiedź
User
r
Jaki polski? Gdzie płacą podatki?
0 0
odpowiedź
User
Dario
Wszystkie firmy powinny iść z duchem czasu i inwestować w nowe technologie, jednak wiele przedsiębiorstw po prostu boi się innowacji. LPP przeciera szlaki innym i niedługo może reszta pójdzie ich tropem.
0 0
odpowiedź