Nieostrożna staruszka zaraża się koronwirusem w rządowym spocie „#MaskujSię” (wideo)
Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z Ministerstwem Zdrowia przygotował spot promujący zasady bezpieczeństwa podczas epidemii koronawirusa. To część akcji pod hasłem „#MaskujSię”.
Spot opowiada o mężczyźnie, który robi zakupy dla mieszkającej obok staruszki. Pewnego dnia obserwuje, jak kobieta przyjmuje gości, z każdym się obejmuje i całuje. Jakiś czas później staruszka odczuwa ból w klatce piersiowej i jest zabierana przez karetkę pogotowia. Wtedy sąsiad przypomina sobie, że nie przestrzegała zasad bezpieczeństwa epidemicznego.
- Walka z koronawirusem nadal trwa, dlatego bądź odpowiedzialny: noś maseczkę (tak aby zakrywała usta i nos), często myj lub dezynfekuj ręce, zachowuj minimum 1,5 m odstępu od innych osób. W ten sposób chronisz siebie i najbliższych przed zakażeniem - czytamy w opisie spotu zatytułowanego „Koronawirus. Chroń siebie i najbliższych, aby nie stracić tego co najcenniejsze!”.
Spot kończy się planszą z głównymi regułami postępowania w czasie epidemii: Dystans, dezynfekcja, maseczka i szczepienia oraz numerem infolinii.
Od zeszłej soboty na mocy rozporządzenia w miejscach ogólnodostępnych obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa wyłącznie maseczkami, nie można już do tego stosować przyłbic, kominów, chust i innych elementów odzieży.
Na początku listopada ub.r. Ministerstwo Zdrowia opublikowało spot ze sloganem „Którą maseczkę wolisz?” pokazujący chłopaka, który nie nosił maseczki w miejscach publicznych i spotykał się ze znajomymi, a w konsekwencji wylądował w szpitali pod maską tlenową.
Od końcówki grudnia rząd prowadzi też kampanię promującą szczepienia przeciw koronawirusowi. W pierwszym spocie wystąpiła dwójka aktorów, prywatnie ojciec i syn, którzy wiosną ub.r. byli bohaterami rządowej akcji promującej zasady bezpieczeństwa w czasie epidemii, a w drugim - Cezary Pazura.
Kampania obejmuje działania we wszystkich kanałach komunikacji. W zeszłym tygodniu Centrum Informacyjne Rządu podało, że na akcję dotychczas wydano ponad 25 mln zł, z czego najwięcej, 4,98 mln zł, przeznaczono na aktywności w mediach społecznościowych. Płatnych emisji w ogóle nie wykupiono natomiast w TVN, mediach Eurozetu, Agory i Ringier Axel Springer Polska.
Dołącz do dyskusji: Nieostrożna staruszka zaraża się koronwirusem w rządowym spocie „#MaskujSię” (wideo)