SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viaplay sprzeda kolejne seriale? Oferta trafiła do innych platform

Wyprodukowane dla platformy polskie seriale „Morderczynie” i „Udar” najprawdopodobniej zostaną sprzedane, oferty trafiły już do konkurencyjnych platform - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Viaplay o szczegółach nie mówi, tłumacząc, że prowadzony przez firmę audyt działalności dotyczy także produkcji lokalnych. Jednak sublicencja do serialu „Sprawa Iwony Wieczorek” została już sprzedana Netfliksowi.

Premierę serialu „Morderczynie”, którego realizację ukończono w sierpniu ub.r., platforma Viaplay zapowiadała na 2023 rok. W połowie czerwca informowaliśmy na portalu Wirtualnemedia.pl, że może on pojawić się jesienią.

„Morderczynie” są oparte na książce Katarzyny Bondy. Główną bohaterką jest Karolina (grana przez Maję Pankiewicz) - młoda i ambitna policjantka, która prywatnie próbuje poradzić sobie z zaginięciem ojca i jest zdeterminowana, by poznać prawdę. W pozostałych rolach wystąpiły m.in. Izabelę Kunę i Elizę Rycembel, producentem i reżyserem był Kristoffer Rus, scenariusz napisał Wiktor Piątkowski, a realizacją produkcji zajął się warszawski oddział Paprika Studios.

Z kolei serial „Udar” opowiada o Jacka (w tej roli Jacek Poniedziałek) - warszawskim bon vivancie i popularnym gospodarzu programów telewizyjnych, którego życie nagle zostaje wywrócone do góry nogami. W obsadzie są też m.in. Anna Seniuk i Jerzy Bończak, w okresie letnim zaczęła się postprodukcja serialu.

O tym, że być może Viaplay nie pokaże tych seriali, ale je sprzeda, portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy 15 sierpnia br. 

Z naszych informacji wynika, że oferta zakupu polskich seriali Viaplay trafiła do konkurencyjnych platform, co potwierdził nieoficjalnie przedstawiciel jednej z nich. Firma przyglądała się m.in. nabyciu serialu “Morderczynie”. - Nie zdecydowaliśmy się na zakup, bo sami moglibyśmy zrobić taki serial taniej - powiedział nasz rozmówca.

Viaplay oszczędnie wypowiada się pytany o sprzedaż seriali. - Jak wspomnieliśmy w naszym raporcie finansowym za drugi kwartał 2023 roku, Viaplay Group zainicjowała strategiczny audyt rynków międzynarodowych na których jesteśmy obecni, w tym Polski, w ramach którego koncentrujemy się na wypracowaniu optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej. Audyt dotyczy także naszej oferty filmowo-serialowej, w tym produkcji lokalnych - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl polskie biuro prasowe Viaplay.

Nieznane są też jeszcze losy polskiej odsłony serialu dokumentalnego „Powerwomen”, którego bohaterkami są Kayah, Gosia Baczyńska, Katarzyna Puzyńska, Kamila Rowińska i Anna Hencka-Zyser. Tytuł, zapowiedziany wiosną ub.r., miał pojawić się na Viaplay już jesienią ub.r. Produkcja liczy sześć odcinków, za jej realizację odpowiadał FremantleMedia Polska.

- Kontynuujemy naszą działalność w Polsce, a nasi klienci mogą korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. O wszelkich zmianach i aktualizacjach będziemy informować na bieżąco - zaznacza biuro prasowe Viaplay.

Jak niedawno pisaliśmy, wśród chętnych na zakup seriali Viaplay mogą być np. SkyShowtime (który kupił od HBO Max “Warszawiankę”), Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, którym polskie treści pomogłyby w rozwoju czy Canal+, od niedawna właściciel 12 proc. udziałów w Viaplay. 

W Polsce Viaplay na sprzedaż, do zamknięcia lub z partnerem

W drugiej połowie lipca br., wraz z prezentacją swoich wyników finansowych z pierwszego półrocza, Viaplay Group zapowiedziała, że zwolni ponad 25 proc. pracowników oraz skupi się na Skandynawii, Holandii i Viaplay Select, a jeśli chodzi o pozostałe rynki zagraniczne, zakończy tam działalność (taką decyzję podjęto już w przypadku krajów bałtyckich), ograniczy ją lub rozwinie partnerstwa z innymi podmiotami.

Firma zaczęła analizę strategiczną pod tym kątem swojej działalności. - Nie wszystkie zrealizowane inwestycje w treści się zwracają i mają takie perspektywy w krótkim lub średnim terminie. Ponadto wyścig na wzrost liczby subskrybentów odbył się kosztem wartości, zwłaszcza jeśli chodzi o nasze umowy partnerskie - przyznał Jørgen Madsen Lindemann, od początku czerwca br. prezes koncernu.

30 czerwca na Viaplay zadebiutowała ostatnia jak na razie polska produkcja oryginalna - serial dokumentalny „Sprawa Iwony Wieczorek”. W ramach sublicencji sprzedanej przez platformę od 2 września można go oglądać także na Netfliksie.

Na rynkach poza Skandynawią przychody Viaplay Group w drugim kwartale br. poszły w górę rok do roku o z 282 do 771 mln koron szwedzkich. Natomiast przy dużo wyższych kosztach operacyjnych (zwiększyły się z 521 mln do 1,25 mld koron) strata operacyjna pogłębiła się z 239 do 481 mln koron.

Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay na tych rynkach wzrosła z 1,51 do 2,56 mln, a w ciągu kwartału zmalała z 2,9 mln, co firma w sprawozdaniu uzasadniła wygaśnięciem części partnerstw dotyczących dystrybucji. Koncern zaznaczył, że o ile w Holandii kwartał do kwartału nastąpił spadek, o tyle w Polsce liczba subskrybentów się zwiększyła.

Dołącz do dyskusji: Viaplay sprzeda kolejne seriale? Oferta trafiła do innych platform

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xyv
widać że łapanie naiwnych trwa ,bo cenna za to za wysoka jest .propagowanie tandety i szmiry to metoda tej stacji od lat .
odpowiedź
User
bstok
seriale kryminalne na podbudowie polskich aktorow i warszawskich film nagraniowych to pomylka inwestycyjna nie od dzis
lepiej krecic we francji lub nawet rosji
odpowiedź
User
2PaC
Kogo obchodzą polskie g****?
odpowiedź