SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec Tablica.pl, serwis zmienia się w OLX.pl

Serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl (należący do Grupy Allegro.pl) zaczął działać pod nazwą OLX.pl, globalną marką koncernu Naspers. Bez zmian pozostają layout witryny i zasady korzystania z niej.

Marcin UrbańczykMarcin Urbańczyk

Od poniedziałku Tablica.pl jest dostępna pod adresem OLX.pl. Serwis będzie działać na takich samych zasadach jak do tej pory, umożliwiając użytkownikom szybkie i darmowe wystawianie ogłoszeń. Nie zmienił się również jego layout. Jednocześnie udostępnione zostały nowa wersja i aplikacje mobilne.

- Nadal będzie za darmo, nadal lokalnie, nadal ten sam zespół, który stoi za dotychczasowym sukcesem serwisu, będzie go rozwijał i spełniał swoją misję ułatwiania lokalnego handlu - zapewnia Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający OLX.pl.

Tablica.pl działa od marca 2011 roku, po tym jak po przejęciu serwisu Grupa Allegro zmieniła jego nazwę z Szerlok.pl. W ostatnim okresie witryna notowała rekordową popularność - w styczniu br. odwiedziło ją 7,1 mln użytkowników, którzy wykonali 1,13 mld odsłon, a każdy spędził na niej godzinę i 55 minut (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). - Według SimilarWeb jesteśmy ósmą stroną w kraju, a to dosyć spektakularny sukces - podkreśla Urbańczyk.

Skoro właściwie nic się nie zmieni, można by się zastanawiać, po co zmieniać nazwę marki, która odniosła gigantyczny sukces na polskim rynku. Jej właściciel, firma Naspers, która jest również właścicielem Grupy Allegro, chce w ten sposób wzmocnić na polskim rynku swoją inną, globalną markę - OLX.

- Oba serwisy, Tablica i OLX, mają tego samego właściciela, grupę Naspers. Decyzja o zmianie nazwy została podjęta na skutek zmian, jakie zachodzą w branży serwisów ogłoszeniowych i chęci wzmocnienia marki OLX na rynkach wschodzących - tłumaczy dyrektor zarządzający serwisu.

Początkowe zmiany dotyczyć będą wyłącznie logo i nazwy serwisu ogłoszeniowego, żeby użytkownicy mieli czas na przyzwyczajenie się do nowych, ale jej właściciel nie wyklucza dalszych modyfikacji. - Na pewno w długiej perspektywie będziemy korzystać z doświadczenia również naszych kolegów z Brazylii, Indii czy  Portugalii. I na pewno pozwoli nam to jeszcze lepiej spełniać naszą misję i ulepszać ten serwis pod kątem naszego użytkownika - przekonuje Urbańczyk.

Internauci będą stopniowo przyzwyczajani do nowej marki. - Każdy użytkownik po wpisaniu „Tablica.pl” zostanie przekierowany na nową stronę, dostanie informacje o zmianie, będzie mógł zarówno odwiedzić stronę informującą o tym, co zmieniliśmy i dlaczego, jak i znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, np.: „czy moje hasło i login zostały zmienione, czy nie?” i „czy jest jakaś ważna zmiana związana z regulaminem?” - zapewnia Marcin Urbańczyk.

Zmiana nazwy witryny to część międzynarodowego rebrandingu serwisów ogłoszeniowych koncernu Naspers, właściciela Grupy Allegro. Pod marką OLX zaczynają też działać strony w Rumunii, Bułgarii, Kazachstanie, na Białorusi i na Węgrzech.

- Stając się częścią globalnej rodziny OLX  będziemy mogli wymieniać się wiedzą z praktykami z całego świata, co z pewnością przełoży się na dalszy rozwój naszego serwisu i przyniesie więcej korzyści użytkownikom - przekonuje Marcin Urbańczyk. - Rebranding w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nowa globalna struktura OLX przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym stronom: od użytkowników, poprzez firmy, z którymi współpracujemy aż po pracowników - dodaje Alec Oxenford, założyciel OLX.

Serwisy pod marką OLX działają w 107 krajach na całym świecie (m.in. w Indiach, Brazylii, Portugalii czy Tajlandii) i odwiedza je miesięcznie ponad 140 milionów internautów.

W Polsce rebranding Tablica.pl na OLX.pl będzie wspierać kampania reklamowa nawiązująca do popularnego przed laty teleturnieju „Koło fortuny”. W reklamach główną rolę odgrywa Wojciech Pijanowski, pierwszy prowadzący tego show.

Kampania przez dwa tygodnie będzie prowadzona w internecie (YouTube, serwisy VoD, WP, Onet, o2, GG, Wykop). Kreacją reklam zajęła się agencja VML Poland.

Dołącz do dyskusji: Koniec Tablica.pl, serwis zmienia się w OLX.pl

73 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Domen
Domena warta tysiące, ale też zapamiętania i naturalna do powtórzenia znajomym, rodzinie znika. Wygrywa nic nie mówiąca olx. Ciekawy eksperyment, zobaczymy czy kosztowny jak inne

http://www.coswiecej.pl/20-stron-ktorych-nie-poleca-wam-wasi-znajomi/
odpowiedź
User
olqa19@wp.pl
BEZSENS teraz to juz wogole nie moge się zalogować ...
odpowiedź
User
Polak
Strzał w kolano, zmienić swojsko brzmiącą nazwę na jakiegoś mutanta!
odpowiedź