Kino Polska kończy nadawanie w USA, bo nie dostało dotacji
Spółka SPI International zaprzestanie w listopadzie br. dystrybucji kanału Kino Polska na terenie Stanów Zjednoczonych. Powodem tej decyzji jest brak dofinansowania stacji ze strony instytucji państwowych.
Amerykańska wersja kanału Kino Polska, prezentująca polskie filmy, seriale, a także m.in. kabarety, dostępna jest w ofercie amerykańskiej platformy Dish Network od 2005 roku. Oferowana jest w pakiecie razem z innymi polskimi kanałami (takimi jak m.in. iTVN i Polsat 2) oraz w opcji a la carte.
- Opłaty wnoszone przez abonentów nie pokrywają kosztów technicznych i programowych stacji - mówi nam Piotr Reisch, prezes SPI International Polska. Z tego powodu dotychczas spółka dopłacała do funkcjonowania kanału z własnych środków. Jednak ponieważ jej zdaniem Kino Polska pełni funkcję misyjną, podtrzymując kontakt polonii z polską kulturą, nadawca postanowił zwrócić się z prośbą o wsparcie w finansowaniu stacji do kilku instytucji państwowych. O pomoc spółka poprosiła Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz Państwowy Instytut Sztuki Filmowej. Działania te okazały się jednak nieskuteczne.- Otrzymaliśmy odpowiedź, że jesteśmy firmą prywatną i finansowanie stacji to nasz problem - wyjaśnia nam Reisch.
W listopadzie br. kończy się kontrakt SPI z Dish Network i w związku z zaistniałą sytuację nie zostanie on przedłużony. Zakończenie nadawania przez Kino Polska w USA ma nastąpić 11 listopada br.
Reisch zapewnia, że w Polsce kanał nie ma żadnych problemów z funkcjonowaniem. Ma bowiem duży zasięg (ok. 5 mln gospodarstw domowych) i cieszy się sporą popularnością wśród widzów. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w okresie od 1 stycznia do 13 września br. stacja miała 0,37 proc. udziału w rynku, zajmując tym samym drugie miejsce w zestawieniu kanałów filmowo-serialowych.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska kończy nadawanie w USA, bo nie dostało dotacji