K2 Internet nie porozumiała się z inwestorem. Chce mieć więcej klientów z zagranicy
Grupa K2 zakończyła rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Nie zdecydowała się na sprzedaż swoich aktywów, uznając złożone jej oferty za niesatysfakcjonujące. Chce rozwijać się organicznie, zapowiada nowe projekty mające uzupełnić zakres jej usług oraz wzrost wpływów z zagranicy.
Przegląd opcji strategicznych Grupa K2 zaczęła jesienią 2016 roku. Podała wtedy, że zaczęła rozmowy z trzema potencjalnymi inwestorami strategicznymi zainteresowanymi jej segmentem agencyjnym i mediowym (obejmującymi spółki Agencja K2.pl, K2 TM, K2 Media, K2.pl i K2 Search). Od maja ub.r. negocjowała już tylko z jednym z potencjalnych inwestorów, a od października ub.r. - bez wyłączności. W drugiej połowie maja br. poinformowała natomiast, że otrzymała od inwestora branżowego ofertę kupna podmiotów stanowiących jej pion agencyjny i mediowy
W poniedziałek Grupa K2 podała, że zakończyła rozmowy z inwestorami. - Otrzymane w procesach przeglądu oferty na zbycie udziałów spółek segmentu agencyjnego i mediowego oraz spółki zależnej Oktawave zarząd emitenta ocenił jako niesatysfakcjonujące. Przejście przez te procesy pozwoliło jednak przebadać kierunki rozwoju rynku i przełożyć je na decyzje o dalszym wzroście głównych obszarów aktywności Grupy K2 w Polsce - napisała w komunikacie giełdowym.
Strategia rozwoju, niebawem nowe projekty
Jednocześnie firma opisała, jak w najbliższym okresie mają rozwijać się jej podmioty z segmentu agencyjnego i mediowego. Agencja K2 ma oferować treści marketingowe w różnych kanałach komunikacji: od telewizji, przez social media i serwisy internetowe, po boty w smartfonach.
- Strategia bazuje na założeniu, że skoro konsumenci płynnie przechodzą dziś od kontaktu z komunikacją marki do korzystania z usługi czy robienia zakupów, to firmom potrzebni są partnerzy, którzy potrafią budować spójne doświadczenie na każdym etapie tej ścieżki. Aby to było możliwe, agencja będzie dalej rozwijać szeroki zakres usług w oparciu o zespół 150 specjalistów. Portfolio agencji zostało podzielone na trzy obszary rozwijanie marek, tworzenie cyfrowych produktów oraz transformowanie biznesu - podała Grupa K2.
Agencja K2 Media pracuje obecnie nad swoim długoterminowym pozycjonowaniem i skupia się na marketingu precyzyjnym. - Trzy główne obszary rozwoju to: po pierwsze - zaawansowane usługi mediowe tj. zakup programatyczny, performance oraz search marketing, po drugie - rozwój własnej Platformy Zarządzania Danymi (DMP) oraz doradztwo w zakresie zarządzania danymi klientów, po trzecie - consulting obejmujący e-commerce, SEO czy analitykę webową - wyliczono w komunikacie.
Z kolei spółka Oktawave, oferująca usługi z zakresu chmury obliczeniowej, skupi się na uruchomieniu drugiego centrum danych. Ma to wzmocnić bezpieczeństwo przetwarzania danych, uznawane za największy walor firmy.
K2 Fabrity ma natomiast kontynuować rozwój organiczny w usługach produkcji oprogramowania na zamówienie oraz analityki, projektowania i wdrażania systemów wspierających procesy biznesowe. W komunikacie podano, że spółka dzięki zwiększeniu sprzedaży za granicą zatrudnia obecnie prawie 100 osób wyspecjalizowanych w dostarczaniu oprogramowania.
Grupa K2 zapowiada też, że uruchomi nowe przedsięwzięcia, które uzupełnią zakres oferowanych usług i zwiększą jej konkurencyjność. - Wzrost sprzedaży zagranicznej będzie kluczowym elementem poprawy rentowności, a blisko 400 osobowy zespół już teraz podejmuje skuteczną rywalizację z agencjami zagranicznymi - podkreśla firma.
Wzrost wpływów i 3,2 mln zł zysku
Głównymi akcjonariuszami Grupy K2 są jej były prezes Janusz Żebrowski (16,56 proc.), AGS A/S (12,82 proc.), TFI Opoka (8,12 proc.) oraz Andrzej Kosiński (7,46 proc.). W poniedziałek na zamknięciu sesji giełdowej za akcję spółki płacono 13,70 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 34,04 mln zł.
Dołącz do dyskusji: K2 Internet nie porozumiała się z inwestorem. Chce mieć więcej klientów z zagranicy
Sprawa raportu przysycha = prezes informuje, ze nie porozumiał się z inwestorem.
I tak od wielu lat :)