SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy BrandLift o jedną czwartą w górę, mniejszy zysk

Agencja influencer marketingu BrandLift w ub.r. zwiększyła przychody o 24 proc. do 10,91 mln zł, natomiast przy dużo wyższym wzroście kosztów jej zysk netto zmalał z 2,41 do 1,1 mln zł.

Karina Hertel, partner zarządzający agencji BrandLift Karina Hertel, partner zarządzający agencji BrandLift

BrandLift działa od ponad trzech lat, realizuje oferuje działania influencer marketingowe z wykorzystaniem własnej platformy technologicznej obejmującej m.in. narzędzia do weryfikacji twórców oraz nadzór nad kampaniami w czasie rzeczywistym.

W ub.r. pozyskała jako klientów m.in. markę Avon oraz Polpharmę, USP Zdrowie i Hochland. Realizowała też kampanie dla wielu innych marek.

Na działalność operacyjną agencja przeznaczyła w ub.r. 9,46 mln zł, co wobec 6,15 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 53,8 proc. To konsekwencja zwiększenia się kosztów usług obcych z 5,02 do 8,29 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia zmalały natomiast z 1,09 do 1 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na poziomie sprzedażowym zysk spółki spadł z 2,65 do 1,45 mln zł, a zysk netto (w ub.r. firma zapłaciła 304,1 tys. zł podatku dochodowego, rok wcześniej było to 240,1 tys. zł) - z 2,41 do 1,1 mln zł.

Udziałowcy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto dostali 1,1 mln zł dywidendy, a 3,7 tys. zł przeznaczono na kapitał zapasowy.

Po połowie udziałów BrandLift mają Karina Hertel (w przeszłości m.in. pracująca na stanowiskach dyrektorskich w Ringier Axel Springer Polska i Marquard Media Polska) oraz spółka BT Communication, w której wspólnikami są menedżerowie zarządzający agencją 38PR: Katarzyna Życińska, Zbigniew Badziak i Grzegorz Jarosz (mają po mniej więcej jednej trzeciej walorów).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Wpływy BrandLift o jedną czwartą w górę, mniejszy zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl